Hedonizem, skrit v dekolteju

Šanghajski avtomobilski sejem se bo začel brez posebnega dela tradicije, ki ga je pripeljala do samega roba vulgarnosti.

Objavljeno
20. april 2015 17.54
Zorana Baković, zunanja politika
Zorana Baković, zunanja politika

Ko je Lu Sixiang pred tremi meseci dobil obvestilo, da deset deklet, ki jih je njegova agencija rezervirala za letošnji avtomobilski sejem v Šanghaju, verjetno ne bodo najeli, je vedel, da gre znova za nekakšno kampanjo.

Lu že dvajset let posreduje med dekleti, ki izpolnjujejo vse pogoje modela in vse zahteve proizvajalcev avtomobilov, ki so na sejmih svoje razstavljene izdelke tradicionalno krasili z razkritimi nogami, globokimi dekolteji in vsem tistim, kar se (ne) vidi pod pomanjkljivimi oblekami. Letos bodo pozornost obiskovalcev avtomobilskega sejma − začuda − preusmerili na avtomobile.

Potem ko je eden od največjih kitajskih proizvajalcev iz pokrajine Zhejiang Holding Geely dobil obvestilo, da njihovih avtomobilskih modelov na razstavnem prostoru ne bodo nič več spremljala dekleta, je tiskovni predstavnik družbe Yang Xueliang to odločitev z navdušenjem sprejel kot »pravilno«. Avtomobilski sejmi so na Kitajskem v zadnjih nekaj letih postali znani po lascivnosti spremljevalk bleščečih strojev, tako da so jih začeli mnogi že razglašati za »razstave mesa«. In zato je bilo v resnici treba ukrepati, pravi Yang.

Vendar pa se nihče na Kitajskem ni nikoli vprašal, kakšna je pravzaprav zveza med avtomobili in dekleti. Ali morda s svojo razgaljeno navzočnostjo in zapeljivimi nasmehi moške spravijo do tega, da se malce dlje zadržijo pri avtomobilih, na katere se naslanjajo? Ali morda namigujejo na to, da bo tisti, ki bo kupil konjske moči, pokrite z moderno dizajnirano karoserijo, avtomatično lahko računal tudi na lepotico na sovoznikovem sedežu?

Organizatorji so se upirali odločitvi, da bo šanghajski sejem ostal brez deklet, so pa novinarjem priznali, da so pod hudim pritiskom vlade, ki od njih zahteva, da s prizorišča odstranijo vse, kar pri ljudeh izziva zanimanje za spolnost. Gre za del kampanje proti hedonizmu, sama kampanja pa je del boja proti korupciji. In ker dobesedno ni niti enega škandala, v katerem sta prepletena oblast in denar, v katerega ne bi bila vpletena tudi cela jata ljubic, partijska metla zdaj pometa prav vsa tla, od tistih v uradih do tal v Državnem razstavnem in kongresnem centru v šanghajski četrti Hongqiao, kjer bo ta teden beseda »modeli« v resnici pomenila smo nove modele avtomobilov.

Moralne norme

Na zasedanju inšpektorjev centralne disciplinske komisije, ki je potekalo v začetku leta, je predsednik partije in države Xi Jinping opozoril, da so neumorno delo, skromno življenje in povezava z ljudstvom svoj čas Komunistični partiji pomagali, da preraste v politično silo in prevzame oblast. To so še danes moralne norme, je dejal in od partijskih funkcionarjev zahteval, da se vrnejo k tem normam in državo rešijo pred razbohoteno korupcijo. A komu bodo ponujali vse te modele avtomobilov in limuzin na sejmu, ki vsako leto izmenično poteka enkrat v Pekingu in enkrat v Šanghaju?

Na Kitajskem so lani prodali 23,5 milijona novih avtomobilov in s to številko je azijska sila že šest let zapored na prvem mestu na svetu. Vendar pa se delež prodaje pospešeno zmanjšuje, kar na svoji koži najbolj občutijo proizvajalci luksuznih avtomobilov.

V Chengduju, glavnem mestu pokrajine Sečuan, so pred nekaj meseci našli zapuščenega ferrarija 458, ki stane na Kitajskem najmanj 636.000 dolarjev. Lastnik ga je moral že pred časom pustiti v podzemni garaži, saj se je na rdečem vozilu s 570 konjskimi močmi nabrala debela plast prahu, ena guma se je izpraznila, stekla pa so postala table, na katere so naključni mimoidoči pisali sporočila. Dokler ne bodo našli lastnika, lahko zgolj domnevamo, da se mu je odrekel nekdo, ki je na hitro odpotoval v tujino in ki si nikakor ni želel, da bi se postavilo vprašanje, kje je dobil denar za nakup dragega ferrarija.

Ko se bodo v Šanghaju ta teden pojavili prečudoviti avtomobilski modeli brez spremstva deklet, bo Kitajska naredila korak v pravo smer, saj je postala zveza med čim močnejšimi stroji in čim bolj seksapilnimi dekleti neokusna. A kitajski motiv pri tem še zdaleč ni feminizem. Kitajska se bojuje proti hedonizmu, ki je v zadnjih desetletjih deloval kot sprevržen temelj povečanja porabe. Kaj pa bo z dekleti, ki razen lepote in dolgih nog nimajo nikakršne druge kvalifikacije? Ugotovile bodo, da živijo v državi, v kateri je šlo doslej vse v napačno smer. Denimo to, da na avtomobilu na vsakem sejmu sedi ena od njih – kot vaba ali kot tarča. Saj je vseeno.