Bilo je povsem nepričakovano. Sporočilo, da bo odslej brezposelna. A se ni sesula na koščke, nemudoma je začela razmišljati o novih možnostih. K sreči je o nečem novem že leto prej premišljeval njen mož. »Sem modna navdušenka, imam žilico za stiliranje in svetovanje, vseeno pa sem ob moževem predlogu o trgovini z modo iz druge roke ostala brez besed.« Kljub temu sta kmalu prešla k dejanjem in Kranj je konec marca dobil prvo pravo trgovino z »recikliranimi« oblačili.
»Bil je popoln šok,« se zdaj že s sproščenim nasmehom na obrazu spominja Nadi Pirc, »in težko se je takoj postaviti na noge, narediti načrt, kako čimprej spet najti zaposlitev.« Tako kot večina je začela pošiljati prošnje na najrazličnejše naslove, poudarjala svoje izkušnje, ki si jih je nabirala za prodajnim pultom, pa poznejše, ko je delala v eni od gospodarskih panog. Šla je na sedem pogovorov, a prihajala domov izpraznjena, hkrati pa polna floskul o trdem delu, uspehu, viziji podjetja, ki so ji jih natresli potencialni delodajalci. »Že poslušal sem jo težko, kaj šele, da bi jo videl pri nagovarjanju ali novačenju ljudi za neke brezvezne biznise,« je povedal njen mož Matej Pirc, ki je svojo izbranko v mislih že dolgo videl kot uspešno vodjo trgovine z modo.
Z lastnimi rokami in prihranki
»Želela sva si lepo in prijazno trgovino, takšno, v kateri se dobro počutiš in z veseljem stopiš vanjo,« je povedala Nadi, ki je že ob odločitvi, da poskusita na svoje, vedela, kje bi jo želela imeti. »Nekajkrat sva obhodila Kranj po dolgem in počez, nazadnje pa pristala tam, kjer sem si jo predstavljala že od začetka: nasproti kranjske knjižnice, pravzaprav v njenih nekdanjih prostorih.« Ti so v rokah Sveta gorenjskih sindikatov, in ko sta s svojo idejo stopila do vodstva, so jima prijazno ponudili roko in tudi pomoč na začetku. »Najin načrt se jim je zdel dober, prostor so nama ponudili za zelo sprejemljivo najemnino … nato pa smo začeli.«
Vse so torej naredili v lastni režiji, tudi z lastnimi financami. »V trgovino sva vložila svoje prihranke, naredila načrt, da sva porabila zgolj toliko, kot sva si lahko privoščila, skratka brez posojil,« je povedal Matej. »Pač nisva kupila novega avta.« Tako sta se tudi po prvo nabirko oblačil v Nemčijo podala kar s svojim starim enoprostorcem, »ki je bil nazaj grede tako poln vreč, da se je videlo edinole skozi vetrobransko steklo in prednji okni«. »Ko smo vse to pregledovali v naši dnevni sobi, smo skakali navdušeno kot otroci, tako zadovoljni smo bili,« se spominja Nadi, zdaj samostojna podjetnica, ki kupuje v Nemčiji, Belgiji in na Nizozemskem. »Res sem bila presenečena, kako lepa oblačila se da dobiti, veliko celo novih, saj nekatere tuje trgovine delujejo po principu, da zadnje kose oblačil podarijo podjetjem, ki se ukvarjajo s posredovanjem oblačil iz druge roke.« Zato je tudi v njeni trgovini približno polovica povsem novih oblačil s še originalnimi etiketami.
Za malo denarja velike znamke
Trgovina Iz roke v roko – moda iz druge roke v središču Kranja tako presega stereotipno podobo, ki jo ima o »second hand« trgovinah marsikateri Slovenec: v njej ne smrdi po naftalinu, oblačila niso nagrmadena drugo na drugo, nimajo lukenj, zapranih madežev, torej v njej ne prodajajo »odpadkov«, ampak nova oz. izredno ohranjena oblačila, tudi priznanih modnih znamk, kot so Esprit, Zara, H&M, Replay, Tommy Hilfiger, Billabong, Cult, EDC, Lacoste, Zoi, Gap, Gerry Weber in druge.
A predsodki, ki jih imajo nekateri do oblačil, ki jih je pred njimi že nekdo nosil, so trdovratni, čeprav … »Kranjčani in okolica so naju res presenetili. Med strankami so namreč tako tisti, ki imajo več pod palcem, kot tisti, ki nimajo veliko. Staro, mlado, ženske in moški.« Zato je, kot je povedala, ena izmed glavnih potreb trgovine z modo iz druge roke, da ima na voljo vse številke, tudi XXL, moške, ženske in otroške modele, elegantne in športne. »Vseeno pa sledim nekemu slogu, iščem oblačila, ki so malo drugačna, kose, ki se razlikujejo od 'štanca' v običajnih trgovinah, skratka, po svoje unikatne kose.«
Ohranila bo dušo
Z obiskom v treh mesecih od odprtja sta zadovoljna. »Lahko bi rekla, da imam že nekaj rednih strank, ki z nestrpnostjo pričakujejo nove pošiljke. Čez mesec dni bo tukaj že jesenska, zdaj je čas popustov na poletne kose. S promocijo se ne ukvarjam kaj dosti; redno osvežujem facebook profil trgovine, sicer pa ugotavljam, da se glas o trgovini širi predvsem od ust do ust, kar je po mojem najboljša reklama. Predvsem me veseli, kaj govorijo, namreč, da smo v tej trgovini iskreni,« z nasmehom pove Nadi. »Če stranki obleka ne pristaja, ji namreč to povem in svetujem kaj drugega. Zdi se mi, da je to kar prava pot, vsaj odzivi kupcev kažejo tako.«