Ob nakupu avta v tujini preverite tudi prodajalca

Poleg primerjav cen dobro preverite prodajalca, način plačila in pridobite čim več podatkov o vozilu, ki ga nameravate kupiti.

Objavljeno
27. april 2016 10.31
Ba. Pa., STA
Ba. Pa., STA

Ljubljana - Potrošniki, ki kupujejo avtomobil v tujini, naj bodo, kljub temu da se na prvi pogled nakup zdi preprost, previdni. Med drugim naj primerjajo cene, preverijo prodajalca in način plačila ter pridobijo čim več podatkov o vozilu, svetuje Mreža Evropskih potrošniških centrov.

Ker se pred tovrstnimi nakupi pojavljajo številna vprašanja - npr. kateri dokumenti so potrebni za registracijo vozila, ali so za pot domov potrebne tranzitne registrske tablice in zavarovanje, kje je treba plačati DDV - je Mreža Evropskih potrošniških centrov, v katero spada tudi Evropski potrošniški center Slovenija, pripravila študijo in na tej podlagi praktične nasvete za vsak korak postopka: od iskanja ponudbe, nakupa vozila do zaključka registracijskega postopka, so sporočili z ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Preverite prodajalca

Ugotovili so, da je potrošnikom pri nakupu najpomembnejša cena, pri tem pa pogosto pozabijo na prodajalca. Potrošnikom predlagajo, da poiščejo čim več informacij o prodajalcu - preverijo identiteto, sedež podjetja, kakovost informacij, ki jih objavlja, ter izkušnje drugih potrošnikov z njim.

Potrošniki naj od prodajalca zahtevajo podatke o vozilu, kot so številka šasije, fotokopijo potrdila o lastništvu, podatek o stanju števca, preverijo naj, ali se prodaja z originalnimi dokumenti. Potrošnik lahko po dogovoru s prodajalcem tudi odpelje vozilo na pregled k pooblaščenemu serviserju.

Temeljito preberite in preverite določila pogodbe

Pred podpisom naj pogodbo temeljito preberejo in preverijo, da med drugim ne vsebuje določil, da avto kupujejo kot podjetje ali da ga ne prodaja fizična oseba, svetujejo na ministrstvu. Poleg tega naj bodo pozorni na določila »videno-kupljeno«, s katerimi se želijo prodajalci izogniti odgovornosti za stvarne napake na vozilu, za katere v primeru rabljenega vozila v vseh državah EU odgovarjajo vsaj eno leto.

Potrošniški center ugotavlja, da prihaja do goljufij, ko se potrošnik zaradi oddaljenosti prodajalca ne odloči za pregled vozila, vsa komunikacija pa poteka po elektronski poti - »prodajalec« pogosto zahteva predplačilo in da na voljo le en način plačila, bančno nakazilo. Ko je kupnina poravnana, pa »prodajalec« izgine, potrošnik pa ostane brez avtomobila. Center zato potrošnikom odsvetujejo uporabo tega plačilnega sredstva, saj je možnost povračila zelo omejena.

Manipulacije s števci

Drugi način prevare je manipulacija s števcem prevoženih kilometrov, pri kateri pa so možnosti za odstop od pogodbe po državah zelo različni. V Franciji na primer lahko sodišče odloči o ničnosti pogodbe, tudi če prodajalec vozila ni vedel za manipulacijo, v Nemčiji pa mora potrošnik dokazati, da je prodajalec načrtno manipuliral.

Ker je težko dokazati realno stanje kilometrov, še posebej če so kilometri prevrteni v vseh modulih, v katere se zapisujejo, ministrstvo potrošnikom svetuje, naj ne kupujejo vozil, katerih zgodovina ni znana oz. katerih podatki vzbujajo dvome.

Potrošniki naj se pozanimajo tudi glede pridobivanja začasnih registrskih tablic in zavarovanja, če se bodo z avtomobilov nato odpeljali domov. Pregled tovrstnih zahtev in možnosti po državah je zajet v študiji.