Po nakupih na spletu enako doma in v tujini

V Bruslju dosegli dogovor o odpravi geografskega blokiranja pri spletnem nakupovanju.

Objavljeno
21. november 2017 16.54
Ba. Pa., STA
Ba. Pa., STA
Bruselj – Evropski parlament, Svet EU in Evropska komisija so dosegli politični dogovor o odpravi neupravičenega geografskega blokiranja pri spletnem nakupu proizvodov ali storitev. Dogovor pomeni, da bodo evropski potrošniki lahko po spletu kupovali nove električne naprave, najemali vozilo ali rezervirali vstopnice za koncert na tujem tako, kot doma.

Kot so sporočili iz Bruslja, se potrošniki po novem ne bodo več srečevali niti z zahtevami, da morajo uporabiti debetno ali kreditno kartico, izdano v drugi državi. Za podjetja pa nova pravila pomenijo več pravne varnosti pri čezmejnem poslovanju.

Na Evropski komisiji so v sporočilu za javnost zapisali, da bodo nova pravila spodbudila razvoj spletne trgovine tako, da bodo lahko tako potrošniki kot podjetja izkoristili prednosti, ki jih prinaša rastoči evropski spletni trg.

Evropski komisar za enotni digitalni trg Andrus Ansip je ob doseženem dogovoru izpostavil, da gre za odlično novico za potrošnike. »Z novimi pravili bodo lahko Evropejci izbrali spletno stran, na kateri želijo nakupovati, ne da bi jih na tej strani blokirali ali preusmerili na drugo spletno mesto. To bo realno že do božiča prihodnje leto,« je napovedal.

Evropska komisarka za notranji trg in industrijo Elzbieta Bienkowska je medtem poudaril, da so z dogovorom enotni trg EU nadgradili še na spletu, pri čemer so potrošnikom omogočili dostop do najširše možne ponudbe. Kot naslednji korak na tem področju je Bienkowska napovedala znižanje cen izdelkov iz tujih držav, saj te po njenih besedah potrošnike še vedno odvračajo od nakupov in prodaje izdelkov iz drugih držav EU.

Komisarka za digitalno gospodarstvo in družbo Mariya Gabriel je sklenila, da je dogovor o odpravi neupravičenega geografskega blokiranja pri spletnem nakupu odličen korak v smeri izgradnje pravega digitalnega enotnega trga, ki bo uporaben za vse.

Nova pravila sicer opredeljujejo tri specifične okoliščine, kjer ne obstajajo objektivna merila za drugačno obravnavo strank iz različnih držav članic EU. Pri tem so navedli prodajo blaga brez fizične dostave, nakup storitev prek spleta in prodajo storitev, ki se sicer zagotavljajo na določeni fizični lokaciji.