Zimske razprodaje se začnejo v ponedeljek

Trgovci s tekstilom, obutvijo in športno opremo bodo znižali cene v ponedeljke, 6. januarja.
Objavljeno
02. januar 2014 19.12
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo
Ljubljana – Novice, kakršna je opomnik za začetek posezonske razprodaje tekstila, obutve in športne opreme, iz leta v leto izgubljajo svoj naboj. Pa ne samo zato, ker ostajajo pravila nespremenjena, ampak predvsem zato, ker ponudniki že od Miklavža naprej ves december ponujajo različne censke in količinske popuste in prodajne akcije.

Letošnji december je bil še posebej diskontno naravnan, saj so si trgovci prizadevali na vsak način popraviti svoje prodajne bilance. Poleg tega pač nobeno blago ni tako drago kot tisto, ki obleži na polici ali v skladišču do naslednje sezone. Letos pozornemu opazovalcu ni ušlo, da so še bolj kot doslej trgovci igrali na karto nagrajevanja zvestobe in količine. Cene so se najpogosteje nižale s količino kupljenega blaga, ob nakupu enega, dveh ali več izdelkov je bil denimo najcenejši zastonj ali je kupec dobil višji popust.

Januarska posezonska razprodaja, ki bo le stopnjevanje siceršnjih prodajnih akcij, je pa za razliko od njih določneje regulirana, se bo začela na (po)praznični ponedeljek, 6. januarja. Odločitev o razprodaji je odvisna od posameznega trgovca, če jo uvede, pa mora spoštovati pravila, ki jih določajo zakon o varstvu potrošnikov in cehovska pravila Trgovinske zbornice Slovenije. Prav je, da tudi potrošnike spomnimo, kaj ta pravila zahtevajo od ponudnikov: razen tega, da nihče ne sme začeti zimske razprodaje pred prvim delovnim ponedeljkom v letu (trajajo pa lahko do 60 dni), velja, da mora biti ta ustrezno objavljena. Objava mora vsebovati podatke o vrsti blaga, odstotku znižanja in obdobje trajanja razprodaje, blago pa mora biti obvezno označeno s ceno pred razprodajo in znižano ceno.

Po izkušnjah zadnjih let veliko tekstilnih trgovcev tudi v času razprodaj vztraja pri drugih vrstah prodajnih akcij, tudi zato, ker imajo s tem manj dela in stroškov. Namesto, da bi vsak izdelek posebej označili z dvojnimi cenami, na plakatu izpišejo višino akcijskih popustov, ki se običajno obračunajo na blagajni. Vseeno pa morajo ponudniki spoštovati zakon, ki prepoveduje zavajajoče oglaševanje, napačne informacije itn. V Trgovinski zbornici Slovenije ob tem svarijo pred navideznimi popusti oziroma razprodajami. Pomembno je, pravijo, da trgovci pred tem ne dvignejo cen zgolj zato, da bi jih nato dodatno spustili in potrošnike privabljali z visokimi odstotki znižanja cen.

Kot je moč sklepati iz objavljenih decembrskih censkih popustov, bodo januarja ti najbrž še globji, 50-, 60- in celo 70-odstotno znižanje cen ne bo redkost. Je pa res, da se je izbira blaga, ki ga bodo ponudili po za toliko nižjih cenah, razredčila, nekatere velikostne številke so pošle in potrošniki že dobro vedo, da nakupa izdelka, ki so si ga vtepli v glavo in je kakovosten, ne gre odlašati, saj ga na razprodaji najbrž ne bodo več našli.