Sonda Juno poslala svojo prvo fotografijo

Na Jupitrovi površini je jasno vidna znamenita rdeča pega, v objektiv pa je Juno ujela tudi tri izmed njegovih lun.
13. julij 2016 14.08
Journey to Jupiter
K. M.

Pred tednom dni je do Jupitra pripotovala robotska sonda Juno, ki jo je ameriška vesoljska agencija Nasa na pot poslala pred petimi leti. Kot Jupitrov umetni satelit bo znanstvenikom pomagala odkriti, kaj se skriva pod gostim slojem oblakov največjega planeta našega sončnega sistema.

Na višini 5000 kilometrov nad površino Jupitra bo Juno krožila dve leti, v tem času bo planet obkrožila predvidoma 37-krat. Namen misije je odkriti, kako se je planet, ki naj bi nastal prvi po Soncu, razvijal skozi čas in kakšna je njegova sestava. Z znanstvenimi instrumenti bo Juno raziskovala obstoj Jupitrovega trdnega jedra, iskala morebitne sledi vode in poskušala ugotoviti, kaj se dogaja z veliko rdečo pego, orjaško anticiklonsko nevihto, ki že vsaj 300 let divja na planetovem površju, v zadnjem času pa se krči.

Juno je na poti do Jupitra preletela kar 2,8 milijarde kilometrov in je zgrajena kot tank, da bi prenesla visoko stopnjo radiacije. Iz Jupitrove orbite bo tudi v prihodnje pošiljala posnetke, prvo izmed številnih fotografij pa je Nasa že objavila.

Misija, ki je vredna okoli 1,1 milijarde evrov, se bo končala leta 2018 s strmoglavljenjem sonde na Jupitrovo površino.