Sanjski delodajalec milenijcev

Kar resnično cenimo pri svojih delodajalcih, je omogočanje dostopa do znanja, ne pa mavrične tapete in brezplačni krofi.
Fotografija: xx Foto Shutterstock
Odpri galerijo
xx Foto Shutterstock

Milenijci obožujemo brezplačno prakso in ne potrebujemo dobre plače, če je le urnik dela fleksibilen ... To je laž. Smo generacija, ki se mora sprijazniti z velikanskimi spremembami na področjih nepremičninskega trga, zaposlovanja in socialne varnosti. Večina se nas že spopada s tem, a se ne zavedamo, da bi lahko prav prišla pomoč tudi od nepričakovanega vira – delodajalca.

Različne študije so pokazale, da generacija milenijcev zaposlitve pogosto ne izbira zaradi visoke plače, ampak zaradi možnosti ustvarjanja družbenih sprememb ali različnih bonitet.
 

Nadgrajevanje znanja - pogoj, da ostanemo konkurenčni


To pa nikakor ne pomeni, da se bomo vsi njeni predstavniki zadovoljili z delovnim mestom zaradi prožnega urnika, teambuildingov ali pisarne z dizajnerskim pohištvom. Samo zato, ker smo nehvaležni, leni in brezciljni. Pa smo res?

Smo samo narobe razumljeni. Mavrične tapete ne bodo vzbudile večjega zanimanja za delovno mesto. Kar resnično cenimo pri delodajalcih, je omogočanje dostopa do znanja. Čez dvajset let bo večina delala v poklicih, ki danes še ne obstajajo. Za generacije pred nami je bilo nadgrajevanje znanja zgolj ena od možnosti, za nas je pogoj, da ostanemo konkurenčni.
Po predvidevanjih bomo milenijci v življenju zamenjali od deset do petnajst služb.

Spoprijemamo se s strahom pred stagniranjem. Ne moremo si privoščiti, da pri iskanju naslednje zaposlitve ne bomo več konkurenčni. Tu nastopi naš sanjski delodajalec. To je človek ali podjetje, ki nam omogoči obisk konferenc in dovoli branje člankov ter dostopanje do javno dostopnih/brezplačnih znanj v delovnem času. Zavedamo se, da ta znanja ne bodo koristila zgolj nam, temveč tudi zdajšnjemu in prihodnjim delodajalcem.
 

Kdaj na izobraževanje, za koliko časa ... - nesmiselna vprašanja


Vsi bi morali dobro obvladati področje, ki se ga ne učimo v šolah: mehke veščine. To so znanja prihodnosti, ki nam dajejo prednost na trgu dela. Kreativnost, reševanje težav, prilagodljivost, pogajanje, prodaja in javno nastopanje so interdisciplinarna znanja, ki imajo vrednost v vseh fazah življenja in vseh poklicih. Zato je generalizacija umestna – za zadovoljne milenijce potrebujete živce in pripravljenost, da popustite njihovi želji po učenju.

Sodelovala sem na okrogli mizi o zaposlovanju milenijcev in beseda je nanesla na pridobivanje mehkih veščin v delovnem času. Predstavnikom moje generacije se je razprava zdela bizarna: delodajalci so poskušali sistemsko določiti, v kakšnem času od zaposlitve bi zaposleni lahko šel na predavanje, kako dolgo je lahko odsoten z delovnega mesta in kako bodo plačali obisk konference v Južni Ameriki.

To so menedžerji, ki uspešno vodijo velika slovenska podjetja in imajo napačno predstavo o naših pričakovanjih. Ne zahtevamo prostih tednov in brezplačnih letalskih vozovnic. Pričakujemo zgolj dovoljenje za obisk brezplačne delavnice ali ogled videa, ki nam pomaga graditi mehke veščine, potrebne za vsakodnevno delo. Delodajalcem to ne bi povzročilo dodatnega dela ali stroška. Nasveti o tem, kakšna znanja pričakujejo od nas in v čem bi se morali še izobraziti, pa so vedno dobrodošli.

Milenijci smo zahtevna generacija in imamo visoke standarde. Najpogosteje zato, ker se zavedamo, da je naša edina stalnica na karierni poti vseživljenjsko učenje. Delodajalci, omogočite nam nekaj ur na teden, ko bomo lahko napredovali, se učili mehkih veščin in drugih znanj. Postali bomo bolj proaktivni zaposleni, ki ne potrebujejo pisanih sten in brezplačnih krofov.

Komentarji: