Facebook osupnil s 14 milijard evrov vrednim prevzemom Whatsappa

Ena trenutno največjih storitev za takojšnje sporočanje − s 450 milijoni uporabnikov − prehaja pod okrilje družabnega omrežja.

Objavljeno
20. februar 2014 07.59
Posodobljeno
20. februar 2014 09.03
Facebook WhatsApp
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh

Facebook je po prevzemu Instagrama in neuspešnem kupovanju Snapchata našel naslednjo tarčo. Za skupno 19 milijard dolarjev (13,8 milijarde evrov) je prevzel Whatsapp, podjetje, ki razvija istoimensko aplikacijo za takojšnje sporočanje na pametnih telefonih.

Ustanovitelji in vlagatelji v prevzeto podjetje − med njimi bo največji zaslužkar sklad tveganega kapitala Sequoia, ki bo po poročanju Techcruncha iz posla potegnila 50-kratnik svoje investicije v Whatsapp − bodo dobili štiri milijarde v denarju in 12 milijard dolarjev v delnicah Facebooka ter še dodatne tri milijarde v delnicah skozi štiri leta po zaključku posla. »Whatsapp je na poti, da poveže milijardo ljudi. Storitve, ki dosežejo ta mejnik, imajo izjemno vrednost,« je zapisal ustanovitelj in prvi mož Facebooka Mark Zuckerberg.

Whatsapp ima trenutno 450 milijonov uporabnikov, vsak dan pa jih pridobi nov milijon. Več kot dve tretjini jih aplikacijo uporablja redno in vsak dan pošljejo več sporočil, kot je globalni obseg esemesov, in objavijo 500 milijonov fotografij. Storitev je prvo leto brezplačna, nato pa stane dolar na leto. »Prevzem potrjuje odločnost Facebooka, da postane »naslednji Facebook«, je prevzem komentiral partner vlagateljske družbe Andreesen Horowitz Benedict Evans. »Osupljivo je opazovati agresivne odzive Facebooka, Googla in drugih spletnih velikanov na nove prelomne storitve v primerjavi z njihovimi predhodniki pred desetletjem, ki so vsi po vrsti zaspali in se izgubili.«

Veliko poslovnih priložnosti

Na posel je mogoče gledati z več vidikov. Po eni strani verjetno pomeni, da aplikacije za takojšnje sporočanje − poleg Whatsappa še Viber, ki ga je prejšnji teden za 900 milijonov evrov prevzel japonski Rakuten, Line, Wechat in druge − dokončno prevzemajo vlogo, ki jo je zadnje desetletje in pol igral SMS. »Cena prevzema bo čez čas zelo dostopna, če bo Facebook postal glavni povezovalec sporočanja in trgovine,« je komentiral analitik Kevin Restivo. Novinarka spletnega portala Re/code Kara Swisher pa je zapisala, da smo zdaj dobili oceno, kakšna je cena, če ne obvladuješ enega od operacijskih sistemov za pametne telefone. V taki poziciji pa sta dejansko samo dve podjetji − Google in Apple.

Po besedah Benedicta Evansa imajo aplikacije na mobilnih telefonih večjo vrednost od storitev na spletu, ker lahko dostopajo do uporabniških imenikov in galerij s fotografijami, lahko uporabniku prek obvestilnega polkna povedo, da ima novo sporočilo, niso skrite nekje v brskalniku in imajo vse lahko ikono na domačem zaslonu. »Poleg tega tu ne gre samo za zastonjski SMS. Sporočanjske aplikacije imajo priložnost, da ob googlu in facebooku postanejo tretji kanal za odkrivanje relevantnih vsebin in storitev,« še pravi Evans.

V Sloveniji sicer Whatsapp ni zelo priljubljen, čeprav ima svoje uporabnike. Vendar si njihovo pozornost deli z viberjem, skypom, Googlovo aplikacijo hangouts, tudi facebookom in starim dobrim esemesom.