Google se je izognil milijardni kazni

Spletni velikan bo v iskalnih zadetkih prikazoval tudi alternative svojim storitvam in ponudnikom vsebim omogočal "odjavo".

Objavljeno
05. februar 2014 12.41
Posodobljeno
05. februar 2014 14.00
EU-GOOGLE/
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh

Evropska komisija je sprejela nov, izboljšan predlog zavez ameriškega Googla glede spletnega iskanja in oglaševanja. Spletni velikan se je znašel v preiskavi komisije zaradi domnevnega monopolnega obnašanja, saj naj bi na svojem iskalniku neenako obravnaval ponudnike konkurenčnih storitev in izdelkov.

Googlu je grozila kazen v višini desetih odstotkov letnih prihodkov, kar bi glede znašalo približno štiri milijarde evrov. Vendar je ameriška korporacija ponudila zaveze, ki jih je zdaj nadgradila in z njimi prepričala komisarja za konkurenčnost Joaquina Almunio. Google se je po besedah komisije zavezal, da bo v prihodnje izpisal tudi storitve treh konkurentov, tako da bodo jasno vidne uporabnikom in primerljive z izpisom storitev Googla. »To načelo bo veljalo ne samo za obstoječe specializirane storitve iskanja, ampak tudi za prihodnje storitve in oblike izpisa.«

»Mislim, da nove zaveze odganjajo naše skrbi. Z njimi potrošnikom dajemo resno možnost izbire med različnimi konkurenčnimi storitvami, ki bodo jasno prikazane, ne da bi Googlu s tem onemogočili izboljševanje njegovih storitev,« je povedal komisar Almunia. Zaveze bodo zapisali v pravno obvezujoč dokument, ki ga bo Google moral upoštevati v prihodnjih petih letih, izpolnjevanje zavez pa bo nadzoroval neodvisen organ.

Kaj je Google sploh obljubil? Ob rezultatih iskanja bo prikazoval alternativne rezultate iz drugih iskalnikov, tako splošnih kot specializiranih, kot so iskalniki namestitev, restavracij in še česa). Kot drugo bo ponudnikom vsebin omogočil »izpis« iz prikaza v Googlovih storitvah (denimo google news), ne da bi jih spletni velikan za to potezo kaznoval (s slabšo pozicijo v iskalniku). Tretja zaveza je ukinitev ekskluzivnih pogodb z izdajatelji medijev, ki tem onemogočajo pridobivanje drugih oglaševalcev. Nazadnje pa bo Google odpravil ovire, ki so onemogočale izvajanje iskalnih oglaševalskih kampanj tudi na konkurenčnih iskalnikih.

Na podoben način je pred leti evropska komisija že izsilila zaveze od Microsofta, ki mora med drugim uporabnikom oken še zdaj prikazovati možnost izbire konkurenčnih brskalnikov internet explorerju.