HTC s telefonom z dvojedrnim procesorjem lovi konkurenco

Za pametni telefon 
so pomembne strojne zmogljivosti, programska oprema ter storitve in aplikacije.

Objavljeno
19. april 2011 08.21
Posodobljeno
19. april 2011 08.21
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh
London – Boj na področju vrhunskih (najdražjih) pametnih telefonov se vse bolj zaostruje. Potem ko so modele z dvojedrnim procesorjem že predstavili Motorola (ki se ta čas osredotoča predvsem na ZDA in Veliko Britanijo), Samsung in LG, je prejšnji teden to storil še tajvanski HTC.

Vsi omenjeni večinoma stavijo na operacijski sistem android, tako kot še Sony Ericsson. In vsak od njih mora ves čas ustvarjati vtis, da je korak pred tekmeci, da ponuja nekaj več.

HTC je nekaj dni pred londonsko predstavitvijo modela sensation objavil rekordne četrtletne rezultate. Čeprav je prvo četrtletje po navadi najmanj donosno, saj morebitni kupci o menjavi telefona bolj razmišljajo spomladi ali jeseni in med božično-novoletno nakupovalno mrzlico, je tajvanski proizvajalec več kot podvojil prodajo glede na enako lansko obdobje. Prihodki so se povzpeli na dve milijardi evrov in pol, kar je bilo več tako od prvotne napovedi podjetja (2,25 milijarde) kot od pričakovanj analitikov (2,27 milijarde).

Dobiček je bil s 355 milijoni evrov kar trikrat višji kot lani
in je za skoraj 50 milijonov presegel predvidevanja analitikov, ki so jih pred objavo rezultatov povprašali pri Bloombergu. HTC je s temi rezultati in posledično rastjo cene delnice celo prehitel Nokio po tržni kapitalizaciji (približno 23 milijard evrov).

Analitik Ben Wood iz podjetja CCS insight je ob robu londonske predstavitve za Delo ocenil, da je HTC-ju uspelo predvsem zaradi obsežnega vlaganja v programsko opremo, še posebej v uporabniški vmesnik pametnih telefonov. »Med prvimi so se zavedeli potenciala in priložnosti pametnih telefonov. Ob tem so tveganje nekoliko porazdelili, saj izdelujejo telefone z različnimi operacijskimi sistemi. Vsekakor pa se jim je delo na androidu, ki je postal najuspešnejši operacijski sistem na trgu, izjemno obrestovalo,« je pojasnil Wood.

Po njegovem mnenju danes, ko si telefoni postajajo izredno podobni, skoraj kot jajce jajcu, zlasti z vidika strojne opreme, na uspeh ali neuspeh vplivajo trije dejavniki: strojne značilnosti, programska oprema ter storitve in aplikacije. Pri zadnjem je še vedno v veliki prednosti Apple, saj njegova trgovina z aplikacijami ponuja 350.000 naslovov, uporabniki pa prenesejo več kot dvesto programčkov vsako sekundo. Glede strojne (ne samo uporabljenih komponent, temveč tudi oblikovanja in materialov ohišja) in programske opreme je HTC trenutno med vodilnimi.

Vendar tajvansko podjetje, ustanovljeno leta 1997, ki se je že prebilo med pet največjih proizvajalcev pametnih telefonov na svetu, ne more biti povsem brez skrbi. Pri operacijskih sistemih so odvisni od zunanjih partnerjev, Googla (android) in Microsofta (windows phone), pri čemer bo slednji odslej zagotovo več pozornosti namenjal Nokii kot drugim partnerjem. Wood je opozoril, da je HTC-jeva vrednost na trgu taka, kolikor je dober njihov zadnji izdelek. Zato morajo ves čas uvajati novosti in si prizadevati, da bi prehiteli tekmece.

V tej luči sogovornik vidi tudi predstavitev modela sensation. »Lahko bi trdili, da HTC-ju ni bilo treba predstaviti tega telefona, saj že imajo odlično kolekcijo pametnih telefonov. Vendar s tem modelom sporočajo, da ne zaostajajo v dirki glede dvojedrnih procesorjev. Hitro so zapolnili vrzel v ponudbi, kjer so jih tekmeci za kratek čas prekašali.« S sensationom se bo lahko tudi HTC, poleg Samsunga, LG-ja in drugih, ponašal z najhitrejšim in najbolj zmogljivim telefonom na trgu. Oglaševanje pa je danes eden ključnih pogojev za uspeh.

Prednosti in slabosti HTC-jeve konkurence

Še večji vzpon kot HTC-ju je zadnja leta uspel korejskemu Samsungu
. Predvsem zato, ker je navzoč v vseh segmentih trga, ne samo na področju pametnih telefonov. Kot ugotavlja Ben Wood, je Samsungova prednost to, da je velika in znana znamka v zabavni elektroniki. Podjetje ima orjaške proizvodne zmožnosti, nadzor nad celotno verigo komponent (zasloni, procesorji, pomnilnik), ima obseg, ki ga premore le še Nokia. »HTC zato mora biti hiter in prizadeven igralec. Samsung bo zanesljivo vložil vrtoglave vsote v utrditev položaja na trgu. Ob trenutnih težavah Nokie so zaznali lepo priložnost, da prehitijo Fince,« je zatrdil Wood.

Precej manjša LG in Sony Ericsson sta v kar hudih težavah, je še ocenil analitik. Vendar je predvsem japonsko-švedska naveza še vedno zelo močna v oblikovanju in zna izdelovati telefone, ki so drugačni od tekmecev (kot je igričarjem namenjeni xperia play), medtem ko o dvojcu Microsoft-Nokia pravi, da bo treba počakati na prve proizvode, ki pa bodo morali na trg priti zelo kmalu.

HTC Sensation


Najnovejši najmodel tajvanskega proizvajalca je (bo) pozicioniran kot vrhunska večpredstavnostna naprava. Ima namreč 4,3-palčni (10,9 cm) zaslon z razmerjem strani 16 : 9, dvojedrni procesor s hitrostjo 1,2 gigaherca, fotografsko tipalo, ki omogoča snemanje videa v polni visoki razločljivosti (1080p) s stereo zvokom, izhod hdmi prek namenskega prilagojevalnika in nadgrajeno programsko opremo sense.

Predstavniki podjetja so hvalili kopico izboljšav glede na pretekle modele, ki očitno te nadgradnje ne bodo deležni. Pri čemer niso rekli niti besedice o operacijskem sistemu (android 2.3.3), omenjali so le oblikovanje, strojno opremo in programsko opremo sense. Po prvem preizkusu telefona lahko potrdimo, da sensation obeta, vsekakor pa ni brez napak. Telefon je lepo oblikovan in glede na velikost zaslona dokaj kompakten (čeprav za marsikaterega uporabnika verjetno še vedno prevelik), deluje hitro, zaslon pa je dober, vendar po kvaliteti prikaza zaostaja za zasloni (super) amoled.

Moti nas tudi, da vrhunska večpredstavnostna naprava ne podpira vseh najbolj uporabljanih video kodekov (divx, h.264). Medtem ko za storitev HTC watch – dostop do najnovejših filmov neposredno s telefona – dvomimo, da bo na voljo slovenskim uporabnikom. Uradnega pojasnila podjetja glede tega, kje bo storitev, ki so ji na predstavitvi namenili precej časa, v resnici na voljo, nismo dobili. Kot tudi ne priporočene cene modela sensation.