Kdo pravi, da SMS umira?

Analitska hiša Informa je sprožila vihar z objavo, da aplikacije za takojšnje sporočanje izrinjajo SMS.

Objavljeno
03. maj 2013 19.10
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh
Že večkrat smo slišali, da število poslanih sporočil SMS počasi upada. Zdaj pa so po podatkih analitske hiše Informa aplikacije za takojšnje sporočanje prvič prehitele kratka sporočila, ki pa jim analitiki kljub vsemu še ne napovedujejo skorajšnje smrti.

V Informi so ugotovili, da so uporabniki po svetu lani na dan povprečno poslali 19 milijard sporočil z aplikacijami za takojšnje sporočanje in 17,6 milijarde SMS. Prihodnje leto naj bi se število sporočil iz mobilnih aplikacij povečalo na 50 milijard na dan, število SMS pa na »zgolj« 21 milijard.

Zaradi tega so se menda znižali tudi prihodki operaterjev, ki jih ti ustvarijo s SMS in jih analitske hiše ocenujejo na približno sto milijard evrov na leto. V raziskovalnem podjetju Ovum so lanski »izpad« ocenili na 17,5 milijarde evrov. Po drugih informacijah prihodki zaradi SMS še vedno rastejo, toda ta rast je precej nižja, kot je bila še pred nekaj leti.

SMS še vedno v prednosti

Vendar, ali to že pomeni dokončen zaton SMS? Pamela Clark-Dickson iz Informe je prepričana, da bo kar nekaj dejavnikov poskrbelo, bodo kratka sporočila z nami še kar nekaj let. Med temi so univerzalnost storitve, uporabniki s funkcijskimi mobilniki, na katerih aplikacije ne tečejo, in drugi.

Ne nazadnje so uporabniki na SMS navajeni in tudi vedo, da z njimi naslovnika najlaže in najbolj zanesljivo dosežejo. Čeprav mnogi uporabljajo aplikacije, kot so whatsapp, imessage, viber, blackberry messenger in druge, ni nujno, da so vedno prijavljeni vanje oziroma da na njihovem mobilniku vedno tečejo v ozadju. In med seboj večinoma niso združljive, zato je skoraj nujno biti uporabnik več aplikacij za uspešno komunikacijo z vsemi prijatelji. In to se verjetno ne bo spremenilo, kar pomeni, da bodo operaterji lahko še naprej služili s SMS.

Na objavo Informe se je odzval tudi znani zagovornik storitve SMS, neodvisni analitik Tomi Ahonen, ki je poudaril, da kratka sporočila ne umirajo, ampak njihovo število in prihodki od njih še vedno rastejo. Se pa Ahonen strinja, da je na nekaterih trgih (Nizozemska, Švedska, Južna Koreja, ...) SMS že dosegel svoj zenit.