Vsi samo ugibajo, zakaj Apple kupuje izdelovalca premijskih slušalk Beats

Posel je menda vreden 3,2 milijarde dolarjev, ni pa jasno, kakšen potencial vidi v njem Apple in kako bi obogatil ponudbo.

Objavljeno
12. maj 2014 11.23
Jimmy Iovine and Dr Dre
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh

Apple ni znan po megalomanskih prevzemih. Za največji nakup korporacije z največjo zalogo denarnih rezerv še vedno velja prevzem Nexta konec leta 1996 za 429 milijonov dolarjev in 1,5 milijona Applovih delnic. Večinoma pa jabolčno podjetje prevzema start-upe z obetavnimi idejami in tehnologijami, nato pa uporabi te tehnologije za svoje prihodnje izdelke, znamke in proizvode prevzetih podjetij pa ukine.

Tokrat naj bi bilo drugače, saj je po poročanju Financial Timesa Apple tik pred tem, da objavi prevzem podjetja Beats Electronics, ki sta ga pred šestimi leti ustanovila veteran glasbene industrije Jimmy Iovine in raper Dr. Dre. Podjetje prodaja istoimenske slušalke, ki se uvrščajo med dražje in so v samo nekaj letih postale statusni simbol. Videti jih je mogoče skoraj povsod, z njimi se kažejo različni zvezdniški estradniki, športniki in še kdo. Beats je že doslej sodeloval z nekaterimi proizvajalci elektronskih naprav, denimo s HTC na telefonskem področju in s HP pri prenosnikih.

Izgubljena glasbena pozicija

Vsi komentatorji zdaj poskušajo odgovarjati na vprašanje, zakaj se Apple spušča v takšno investicijo (ki je resda še ni uradno potrdil). Kvalitetnejše slušalke bi lahko izdelal tudi sam, res pa je, da na tem področju kljub ipodu in glasbeni trgovini itunes nima tako močne znamke, kot jo je uspelo ustvariti Beatsu.

Bolj verjeten razlog bi lahko bila storitev pretočne glasbe beats music, ki je zaživela v začetku leta, saj pravega konkurenta spotifyju, deezerju in drugim podobnim glasbenim ponudbam Applu še ni uspelo uveljaviti. Toda poznavalci glasbenega posla opozarjajo, da založbe ne dopuščajo prenosa pogodb z enega podjetja na drugo in da bi se Apple za licence moral dogovoriti na novo. Bi pa s prevzemom med svoje vodilne dodal Iovina, ki ima odlične zveze z direktorji v založbah.

S tem ko se je ustavila prodaja ipodov in ko poslušalci glasbe prehajajo od kupovanja pesmi in albumov k naročniškim storitvam, kot je deezer, Apple na glasbenem področju izgublja svojo pozicijo, vpliv in potencialno tudi prihodke. S prevzemom podjetja Beats naj bi si ponovno poskušal utrditi položaj.

Modni biznis?

Vendar pa ni nujno, da je prevzem sploh povezan z glasbo. Po eni od teorij se Apple poskuša še bolj pozicionirati kot ponudnik modnih tehnoloških izdelkov, ki so zaradi te lastnosti lahko bistveno dražji, kot bi glede na tehnične specifikacije lahko bili. S tem pa je povezana krepitev vrednosti korporacije, saj po nekaterih kazalnikih zdaj zaostaja za velikani posla z luksuznimi dobrinami, kot je Moët Hennessy Louis Vuitton.

Po drugi teoriji naj bi bila v ozadju oblačilna elektronika, področje, na katero Apple menda vstopa še letos.

Mi dodajamo še svojo teorijo. Morda je Applovo vodstvo preprosto podleglo nenehnim kritikam, da sedi na milijardnih denarnih rezervah, namesto da bi jih uporabilo za kakšen prevzem. In se je zato odločilo za odmeven nakup, ki bi hkrati prinesel nekaj nove svežine jabolčni znamki in tudi delnici.

Ali, kot pravi analitik Benedict Evans, ki komentiranje tega posla označuje za Rorschachov psihološki test. »Za ljudi, ki so prepričani, da je Apple izgubil kompas, je ta prevzem samo še ena potrditev tega prepričanja. Tisti, ki so prepričani v nasprotno, pa iščejo koščke sestavljanke (oblačilna elektronika, televizorji), ki jih zdaj še ne vidimo.«