ZPS: Apple krši slovensko zakonodajo

Ameriški proizvajalec navaja, da pravice zaradi stvarne napake veljajo eno leto, čeprav zakon določa dve leti.

Objavljeno
19. marec 2012 16.55
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh

Ljubljana - Zveza potrošnikov (ZPS) je podjetje Apple opozorila, da svojim kupcem daje nepravilne informacije glede garancije in stvarne napake. Ameriškega proizvajalca računalniške opreme in zabavne elektronike so pozvali, naj kršitve odpravi, sicer bodo predlagali inšpekcijskih nadzor.

Podobne kršitve zakonodaje so sicer ugotovile tudi druge potrošniške organizacije, članice združenja BEUC. To pomeni, da Apple v večini držav članic Evropske unije zavaja kupce glede njihovih pravic.

Bistvo nepravilnosti je v tem, da so v EU potrošniki upravičeni, da pravice iz naslova stvarne napake uveljavljajo v roku dveh let, Apple pa navaja, da ta pravica velja le eno leto. Hkrati pa podjetje ponuja podaljšanje garancije za eno leto s storitvijo »varnostni načrt Apple care«. V ZPS poudarjajo, da s tem zakonsko zagotovljene pravice ponuja kot dodatno (plačljivo) ponudbo.

»Po zakonu o varstvu potrošnikov se taki primeri predstavljanja pravic štejejo med nepošteno poslovno prakso,« so prepričani v ZPS. V Sloveniji v nasprotju z nekaterimi drugimi državami velja tudi obvezna garancija.

Zaradi tovrstnih kršitev je največja italijanska potrošniška organizacija Altroconsumo Apple že prijavila inšpektorju, ki ga je oglobil za 900.000 evrov. Apple se je na kazen pritožil, končna razsodba pa naj bi bila znana ta teden.