Emajlirani čajniki

Začelo se je z dnevnim sanjarjenjem na modrem emajlu, nadaljevalo s hiškami v rdečem in končalo z mamutom v belem.

Objavljeno
18. oktober 2013 14.05
Smilja Štravs, Kult
Smilja Štravs, Kult

Seveda to ni naključje; kolekcija čajnikov z motivi izumrlih živali je posvečena celjski tovarni emajlirane posode Emo, ki je Milanki Fabjančič v dveh letih, kar se z Emom poslovno druži, zelo prirasla k srcu.

Bila je ljubezen na prvi pogled: prav očarana je bila, ko je videla, da delavci posodo v emajl namakajo ročno, saj stroji ne zmorejo takšne natančnosti. Tovarna se ji zdela tako fotogenična, a to je verjetno zato, ker sama nikoli ni delala za tekočim trakom. Morda pa gre zgolj za nostalgijo po starem, za patino, ki jo vsebuje že pojem emajlirana posoda, ki jo je v zadnjih letih nadomestila predvsem posoda iz nerjavečega jekla ali litega železa.

Milanka svoje domišljijske svetove redno spreminja v navdihujoče vizualne podobe, vendar lahko slednje zapišemo s figo v žepu, saj tokrat ne gre toliko za sanjarjenje, temveč za kruto resničnost, to je stečaj oziroma izumrtje celjske tovarne. Veliko ji je bilo do tega, da bi bilo to slovo vsaj lepo in dostojanstveno, če že mora biti. Zadnja kolekcija je v simbolični beli barvi s črnim potiskom. Kot pravi Milanka, je imela možnost izbire zgolj med belim in bež emajlom, ki je še ostal. Tako se je nehote izognila težavam pri izvedbi, ki jih je imela s prvo kolekcijo v osmih barvah, kar se je izkazalo za precej kompleksno.

Zadnja, častna linija se imenuje Eternitea: to so trije beli čajniki z motivi izumrlih živali, ki so namenjeni predvsem ljubiteljem Milankinega ustvarjanja in zbiralcem retro posode, saj jih je skupaj manj kot dvesto. Za poslikavo je izbrala pet osnovnih motivov izumrlih živali: to so mamut, avstralski kratkorepi skakač, dodo, tasmanski tiger in evropski jamski lev, ki jih je narisala v duhovitih in spokojnih dialogih.

Milanka je človek, ki se hitro navduši, njeno dojemanje sveta nikoli ni črno-belo, ta zadnja kolekcija je zgolj izjema, ki potrjuje pravilo, ker je drugače predana barvam ter močni, zelo čustveni in intenzivni vizualni estetiki, kakršno zagovarja pri ustvarjanju pod svojo blagovno znamko Ha ha. Kolekcija Eternitea je pač nekaj posebnega, saj predstavlja Emovo slovo – zraven so zato pripravili tudi knjižico, ki s stripom predstavi zenovske zgodbe o rojstvu in smrti, ki se skrivajo za motivi.