Beetle cabriolet-ikona s platneno streho

Volkswagnov beetle v izvedbi zgoraj brez je verjetno dokaz, da pri tej nemški avtomobilski hiši znajo narediti avto, ki ponuja veliko čustev in ne le racionalnost.

Objavljeno
12. april 2013 14.10
Janez Kovačič, Na kolesih
Janez Kovačič, Na kolesih

Rodovnik je znan in dovolj ugleden: prvič se je sloviti VW hrošč v kabrioletski izvedbi popojavil kmalu po drugi svetovni vojni. Njegov naslednik se je rodil pred desetimi leti in obdržal zgolj angleško ime, zdaj je nared drugič. In da je beetle cabriolet ikona, že ne bi smelo biti preveč prevzetno trditi.

Moti se, kdor misli, da Volkswagen (VW) z avtomobili zgoraj brez (pa naj gre za platneno ali kovinsko zložljivo streho) nima veliko izkušenj in tržnega uspeha.

Tovarna je doslej prodala 1,4 milijona roadsterjev oziroma kabrioletov, zgolj hrošč in nato beetle v kabrioletski izvedbi sta k tej številki prispevala 565 tisoč primerkov. Beetle cabriolet druge generacije je morebiti dokaz, da nemška avtomobilska hiša, znana predvsem po zadržanih in premišljenih karoserijskih potezah na eni strani ter uporabnosti in racionalnosti na drugi, zna, predvsem pa hoče narediti avto drugačnega značaja, namena, občutka, tudi kupcev.
Novi beetle zgoraj brez je v dolžino (v primerjavi s prejšnjo generacijo) pridobil več kot 15 centimetrov, hkrati se je razširil za dobrih osem centimetrov, je pa za skoraj tri centimetre nižji. Tudi zato deluje bolj športno in razposajeno.

Retro podoba ni zvodenela in ni cenena, platnena streha, na voljo v dveh barvah (črni in bež) in sestavljena iz treh plasti, se, tako kot nekdaj, harmonikasto zloži za zadnja sedeža. Vse seveda opravi elektrika – neslišno, celo elegantno se platno odpre v 9,5 in zapre v 11 sekundah, in to tudi med vožnjo do hitrosti 50 km/h.

Prtljažnika je za malo večji vzorec, se pa njegov 225-litrski volumen ne glede na to, ali je streha razpeta ali zložena, nič ne spreminja. Prtljažna odprtina je sicer širša in tudi litrov je več kot prej, ampak za dopust bo treba zasesti tudi zadnja sedeža.

Beetle je sicer štirisedežni kabriolet, v katerem je mogoče zadnja sedeža oziroma njuni naslonjali uporabno zložiti, vendar tam zadaj ni kraljestva prostora. Ali povedano drugače – ta kabriolet je tudi za štiri, a je najbolj udobno dvema.
Notranjost potrjuje tisto o drugačnem značaju. Na voljo sta sicer dva opremska paketa (design in sport), rojstvo nove generacije pa so pospremili še s tremi posebnimi različicami (50s, 60s in 70s edition); pri sedežnih prevlekah lahko izbiraš med enajstimi vzorci običajnega in usnjenega oblazinjenja; če kaj manjka in imaš za to denar, si dokupiš (recimo 19-palčna platišča ali usnjeno oblazinjenje vienna in podobno).

Čeprav retro, tudi v tej generaciji ni več vazice na armaturi, je pa precej odlagalnih prostorov, dva predala pred sovoznikom (zgornji je res in zgolj za rokavice) in tako naprej. Piha, ko je streha zložena tam zadaj? Zanesljivo, a piš na kolikor toliko dostojno raven zmanjša vetrna mreža (dodatna oprema), vendar hkrati onemogoči sedenje zadaj.
Motorna ponudba je zapisana v tabeli; po dvema bencinskima in dizelskima agregatoma se junija pridruži še najmočnejši 2,0-litrski bencinski TSI s 147 kW (200 KM). Pogon je spredaj, ponudba menjalnikov je po običaju kar razkošna (pet- in šeststopenjski ročni ter šest- in sedemstopenjski samodejni DSG z dvojno sklopko). Cene se znane-v najcenejši izvedbi je beetle cabriollet na voljo za 22.452 evrov.

In da za uživaško vožnjo pod milim nebom ne potrebuješ motorne konjenice, bi moralo biti že zdavnaj jasno.