Combi, del zgodbe o uspehu

Na slovenski trg vozi škoda octavia v karavanski, combi izvedbi

Objavljeno
21. junij 2013 12.45
Janez Kovačič, Na kolesih
Janez Kovačič, Na kolesih

Vsaka (ali skoraj vsaka) avtomobilska tovarna ima zgodbo o uspehu. Tudi češka Škoda, ki je že precej časa v Volkswagnovem lastniškem naročju.

Octavia je najuspešnejša škoda, saj so jih doslej prodali 3,8 milijona. Za karavansko izvedbo se je odločilo 1,3 milijona kupcev. Pričakovanje, da bo šla nova, že tretja generacija combija dobro v promet, je zato razumljivo.

Combi prihaja na slovenski trg nekaj tednov po začetku prodaje kombilimuzinske octavie. V primerjavi s predhodnikom je v dolžino pridobil 90 milimetrov in se torej potegnil tja do začetka srednjega razreda (po novem 465 centimetrov dolžine), se za 45 milimetrov razširil, medtem ko je medosna razdalja narasla za 11 centimetrov. S tem je zgolj potrdil svoj največji tržni adut – izjemno prostornost znotraj in velikost prtljažnika.

V tem pogledu ostaja octavia combi svojevrstna prvakinja v svojem razredu, kajti sedenje na zadnjih sedežih je prepričljivo udobno oziroma prostorno. Isti pridevnik lahko uporabimo za prtljažnik, (610-1740 litrov), kjer konkurenca combiju skoraj ni kos.

Ob tem je prav povedati, da so vse različice serijsko opremljene z vzdolžnimi strešnimi nosilci, kar bodo cenili vse bolj športno (kolesarsko) navdušeni podkaravanški kupci. Smisel za praktičnost oziroma uporabnost je enak kot v kombilimuzini – številna držala za vrečke oziroma torbe, veliko odlagalnih prostorov za pijačo, tudi strgalo za led v loputi za gorivo, pa dvojno prtljažno dno in podobno.

V tehnično-motorno-opremskem pogledu se combi seveda močno spogleduje ne le s sestrsko kombilimuzino, ampak tudi z drugimi avtomobili koncerna Volkswagen. To med drugim velja za motorje, pri katerih je ponudba obsežna tako na bencinski kot dizelski strani.

Zdi se, da je na combijevo pločevino pisan 1,6-litrski dizelski TDI v močnejši izvedbi: dovolj zmogljiv, nič pretirano požrešen (a verjamem, da s težko dosegljivo tovarniško zapisano porabo), cenovno še konkurenčen. Sicer so vse motorne izvedbe opremljene s sistemom start/stop (razen začetnega bencinskega TSI in dizelskega TDI).

Na voljo je tudi štirikolesna različica z novo, že peto generacijo sklopke haldex (najcenejša, z motorjem 1,6 TDI s 77 kW, stane 22.558 evrov), napovedujejo pa še bolj terensko orientiranega scouta, športno izvedbo RS, opremsko nobel  laurent/klement, različico na stisnjeni zemeljski plin (CNG) in tako naprej.

Menjalniki so štirje (ročna s petimi in šestimi stopnjami ter samodejna DSG s šestimi oziroma sedmimi stopnjami), pogon gre načeloma na prednji kolesni par.
Combi, del octaviine zgodbe o uspehu, tiste prave, in ne slovenske, naj bi letos na slovenskem trgu pridobil kakšnih 1160 kupcev. Vsaj 70, morda 75 odstotkov se jih bo verjetno odločilo za dizelski motor.