Dacia duster poudarja svoj robustni značaj

Preneovljeni športni terenec naj bi ostal naj bi nizkocenovna uspešnica, čeprav že gleda čez ramo dražjih tekmecev

Objavljeno
22. november 2013 15.33
Gregor Pucelj, Na kolesih
Gregor Pucelj, Na kolesih
V treh letih, od predstavitve leta 2010, je Daciin (dejansko Renaultov) terenec duster prepričal že več kot 450.000 evropskih kupcev. Zdaj je prišel čas za pomladitev, ki temelji predvsem na njihovih željah in pripombah.


Čeprav so spremembe na karoseriji minimalne (dolžina je s 4,315 metra tako rekoč enaka), so pri pomlajenem dusterju poudarili njegov terenski značaj, drugačna je maska in nova sta žarometa, tudi z dnevnimi lučmi, a še vedno brez svetečih diod. Minimalne so spremembe na zadku, kjer so dodali nekaj »kroma«. Tudi nosilci na strehi so po novem še robustnejši in s simpatičnim napisom duster.

Veliko večjo posodobitev je doživela armaturna plošča, kjer so očitni kakovostnejši materiali. Spretno so vanjo dodali dve novi odlagalni niši in na sredinski konzoli vgradili zaslon na dotik s sistemom media nav, torej tudi z navigacijsko napravo. Pri tej so nas na predstavitvi prijetno presenetili, saj je že na voljo navigacija v slovenskem jeziku, kar ni običajna praksa.

Ustregli so tudi željam kupcev in prestavili gumbe za električni pomik stekel na običajna mesta na vratih. Zdaj ima duster tudi tempomat in prikazovalnik zunanje temperature, kar smo pogrešali. Posebej so se potrudili pri zvočni izolaciji – hrupnost je bila prav tako na seznamu pritožb – in jo izboljšali za polovico. Vsekakor toliko, da smo na prvih kilometrih to opazili.

Da duster postaja boljši, poleg zelo dobrega vzmetenja in podvozja dokazuje tudi to, da ob ABS in zavornem ojačevalniku serijsko dobiva še sistem za elektronski nadzor stabilnosti in štiri varnostne blazine; ne nazadnje so serijska tudi zadnja parkirna tipala. Vprašamo se, ali bi na morebitnem vnovičnem preizkusu Euro NCAP dosegel višjo oceno od zgolj treh zvezdic iz leta 2011.

Dostojno pestra je tudi ponudba motorjev. Kot do zdaj bodo kupci lahko izbirali med dvema 1,5-litrskima turbodizloma (66 in 81 kW) in dvema bencinskima agregatoma, 1,6-litrskim s 77 kW in novim 1,2-litrskim turbobencincem TCe z največjo močjo 92 kW (125 KM); slednji bo na voljo le v dusterjih s prednjim pogonom. Je pa še peta možnost, ki je vedno bolj zanimiva tudi v naših krajih, to je različica 1,6-litrskega bencinskega motorja na utekočinjeni naftni plin (UNP), ki razvije največjo moč 75 kW; ta ima petstopenjski ročni menjalnik, vsi drugi šeststopenjskega.

Med prvimi kilometri smo preizkusili najmočnejši dizel in novi 125-konjski turbobencinski agregat. Res se slednji odlikuje z mirnim in tihim tekom, a kljub vsemu bi se osebno še vedno odločil za dizelskega. Kot doslej je pomlajeni duster na voljo s prednjim ali vklop­ljivim štirikolesnim pogonom. In spet pričakujejo, da bodo na slovenskem trgu prodali približno pol enih in pol drugih. Vsekakor se že duster s prednjim pogonom dovolj dobro znajde na slabih, tudi makadamskih cestah, saj je od tal oddaljen 21 cm. Duster 4x4 pa ima poleg običajnega vklopljivega štirikolesnega pogona še možnost vklopa zapore diferenciala na zad­nji premi, kar mu pomembno izboljša terenske zmogljivosti. O tem smo se prepričali na »off road« poligonu, s katerim je opravil brez težav.

Vse različice pomlajenih dus­terjev bodo na slovenskem trgu prodajali po skoraj enakih cenah kot dosedanje (se pravi od 12.650 evrov naprej); nekaj dražje bodo le tiste s sistemom media nav.