Goli v sedlu – raje ne

Motoristična poletje in tudi jesen Zaščita in hlajenje v vročih (toplih) dnevih, novi motorji na obzorju

Objavljeno
23. avgust 2013 13.19
Blaž Kondža, Na kolesih
Blaž Kondža, Na kolesih

Pred nami so najlepši dnevi za vožnjo motorja, edino temperature sredi dneva, ki se gibljejo okoli 30 stopinj Celzija, niso najprijetnejše za motoriste v popolni motoristični opremi. Vseeno pa je industrija našla rešitve za ustrezno zaščito v vročih poletnih dneh. In čeprav je sezona že v drugi polovici, se nam na trgu obeta še nekaj novih motorjev, a več o njih pozneje.



Pravijo, da obstajata dve vrsti motoristov: tisti, ki so že padli, in tisti, ki še bodo. Prvi se od drugih razlikujejo tudi po tem, da so na motorju primerno oblečeni. Tudi takrat, ko je zunaj vroče. Razlog za to je na dlani, padec z motorjem pomeni, da bo koža ob asfalt drsala na podoben način, kot če bi se nad njo spravili z električno brusilko.

Seveda je vožnja v vročini in sopari v popolni motoristični opremi manj prijetna, a so že dobre (motoristične) kavbojke, lahka jakna z vsaj nekaj všite zaščite in dobra obutev bolje kot nič. Slednje velja za vse vrste motorjev in seveda tudi za skuterje, saj so poškodbe v mestih zelo pogoste in prav nič manj boleče.


Motociklizem je velik posel in motoristov je dovolj, da je napredek tudi na področju oblačil v zadnjih letih izjemen. Usnje že dolgo nima več popolnega primata, saj smo z novimi mešanicami tekstila dobili izjemno močne ter na udarce in drsanje odporne materiale. Pri enih in drugih velja, da morajo imeti tudi poletne hlače in jakna na najbolj ranljivih in ob udarcih izpostavljenih mestih vsaj nekaj všite varnosti.

Zaradi praviloma zelo močnega vetrnega tesnjenja na spojih šivov in zadrg je priporočljivo, da so na oblačilih izdelani kanali za pretok zraka. Najbolje je, če so narejeni tako, da omogočajo vstop hladnega zraka na prednji prsni strani in na rokavih, odvajanje vročega zraka pa imajo na boku in/ali zadaj.

Ta rešitev je boljša od tiste, pri kateri se zgolj odpirajo in zapirajo žepi na rokavih, kar sicer omogoča hlajenje, a vročega zraka ne odvaja učinkovito ter s tem telesa ne hladi in suši enako uspešno.



Manj praktični in uporabni so za zdaj poskusi s hladilno/prezračevalnimi klimatskimi napravami, ki prisilno hladijo dodatni brezrokavnik ali celotno jakno. Z gretjem jaken je drugače, tu so možnosti širše, lažje, bolj praktične ter uporabniško premišljene.

Bolj kot na prisilno hlajenje se velja zanesti na nove materiale, ki vsi po vrsti dihajo veliko bolj, kot so nekoč klasične usnjene jakne. Zanimiva novost so tudi hladilni brezrokavniki, ki jih namočimo v vodo ter nato oblečemo, obljubljajo pa večurno nadpovprečno hlajenje tudi takrat, ko se z motorjem ne premikamo.

To je več kot dobrodošlo, saj so v vročih poletnih dneh na največji preizkušnji prav pravila varnega motorističnega oblačenja. Med temi velja poudariti, da mora obleka pokrivati vse dele telesa, na rokah morajo biti rokavice in na nogah primerna in dovolj čvrsta obutev.

Obleka mora biti udobna, da omogoča lahkotno gibanje, hkrati pa ne sme biti prevelika, da ne bi pri večji hitrosti veter povzročil dodatnega nihanja telesa in zato tudi motocikla. Oblačila naj bodo lahka in z njih naj nič ne visi. To velja poudariti, saj mora biti motoristična obleka vedno primerno zapeta, kar ob morebitnem padcu ali drsenju prepreči zatikanje in zapenjanje, ki bi lahko povzročilo dodatne poškodbe.

Čelade so poglavje zase, ki ga tokrat namenoma izpuščamo, saj si zaslužijo posebno pozornost. Tako kot oblačila, ki so v zadnjih letih prav zaradi velikega napredka v materialih in inovativnih všitih varnostnih elementih občutno zmanjšala število in obsežnost poškodb pri padcih z motorjem.



Motocikle, ki bodo krojili prihodnjo sezono, bodo tovarne pokazale na jesenskih sejmih – večina bo za to izbrala novembrski EICMA v Milanu. Med novostmi za leto 2014 med drugim najdemo bolj avanturistično različico prodajne uspešnice BMW R 1200 GS adventure, novo generacijo dvovaljnega bokserskega potovalnika BMW R 1200 RT z vodnim hlajenjem, šport­nika za bodoče Rossije, Pedrose in Lorenze KTM RC 390 cup, potovalno usmerjenega suzukija V-strom 1000, čoperja yamaha XV 950/R.

Nekaj novosti pa bomo lahko vozili že letos jeseni, in sicer Hondin novi 300-kubični skuter NSS300A ABS forza in lahki supermoto CRF250M. Septembra bo Yamaha v Splitu mednarodni javnosti predstavila dolgo pričakovani MT-09 z 850-kubičnim vrstnim trivaljnikom. Omenimo še trikolesni skuter peugeot metropolis s 400-kubičnim motorjem, po katerega pa bomo morali iti čez mejo – denimo v Nemčiji bodo zanj zahtevali 8399 evrov.