Jeep cherokee in jeep renegade se pokažeta

Legendarna ameriška znamka ima nov zagon, rast bi iz Amerike radi razširili tudi v Evropo. Prihajata dva nova modela.

Objavljeno
03. avgust 2014 01.34
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Jeep cherokee je znano ime, letos spomladi je bila na razstavi v Ženevi predstavljena evropska različica tega modela, ki se navzven zelo razlikuje od tistega, kar smo pod imenom cherokee poznali v preteklosti. Nizke luči in odmik od škatlastih potez delajo novinca drugačnega, v dolžino meri 462 cm, kar je 13 cm več kot prej.

Cherokee je res odvrgel zunanjo robustno obleko, ampak to ne pomeni, da gre za kakega salonskega športnega terenca. Ponuja več vrst prilagodljivega štirikolesnega pogona, z najbolj zmogljivo izvedbo se je z njim mogoče pripeljati marsikam. Pri motorjih bosta skoraj zagotovo v ponudbi dvolitrska dizelska agregata multijet II z močjo 103 in 125 kW in sistemom start-stop, malo verjetno pa je, da bi lahko tu videli 2,4-litrski turbobencinski motor ali 3,2-litrski bencinski šestvaljnik. Omeniti je treba, da bo cherokee v vseh različicah oprem­ljen z devetstopenjskim samodejnim men­jalnikom.

Novi cherokee bo seveda nastajal v eni od Jeepovih tovarn v ZDA, prvič v zgodovini pa je znamka dobila model, ki ga bodo izdelovali v Evropi, v Fiatovi tovarni v Melfiju. To je novi jeep renegade (njegov sorodnik bo fiat 500X), ki je po zunan­jih merah najmanjši predstavnik znamke, saj je dolg »le« 423 cm. Je pa zato konkretno dvignjen od tal, v najbolj robustni izvedbi kar 22 cm. Čeprav se po velikosti uvršča v razred malih SUV, je tako po podobi kot zmogljivostih daleč od večinske ponudbe mestnih terencev. Že ime renegade (upor­nik) namigne, da noče imeti nič z množično smerjo. Zelo drugačen je, tudi od cherokeeja. Lahko bo všečen ali sploh ne, vendar ne bo neopazen. Tudi renegade ima različne možnosti zmogljivega štirikolesnega pogona, proizvajalec samozavestno trdi, da bo v izvedbi trailhawk na terenu najboljši v konkurenci vozil teh mer. V motorni ponudbi bodo pri nas 1,4-litrski turbobencinski multiair ter 1,6- in dvolitrski dizelski multijet; pri zadnjem bo prav tako na izbiro devetstopenjski samodejni menjalnik. Oba, jeep cherokee in jeep renegade, naj bi na slovenski trg prišla jeseni. Za natančne cene je še prezgodaj, zelo približno lahko zapišemo, da se bodo za chero­keeja verjetno začenjale pri 30.000 evrih in za renegada od 20 tisočakov navzgor.