Karavan za aktivne Evropejce

Domača predstavitev - Honda civic tourer, uporabna in dobro oblikovana.

Objavljeno
16. maj 2014 20.27
Gregor Pucelj, Na kolesih
Gregor Pucelj, Na kolesih
Karavansko različico civica, imenujejo jo tourer, so pri Hondi dolgo napovedovali. Zdaj smo jo dočakali – razvito, preizkušano in izdelano v Evropi za Evropejce.

Že prvi pogled razkrije, da so se oblikovalci civica tourer potrudili, čeprav je sprednji del ostal nespremenjen, niso dodali le nahrbtnika običajnemu civicu, ampak so zadnjemu delu strehe potegnili svežo linijo in dodali tudi všečne zadnje luči, ki so razpotegnjene čez celoten zadek.

Če smo navajeni številnih tako imenovanih karavanov, ki pa imajo neredko manj uporaben prtljažnik kot petvratne različice, je pri civicu tourer zgodba bistveno drugačna. Čeprav so ohranili dinamično zunanjo podobo, se pod pločevino skriva presenetljivo prostorno in uporabno vozilo, pravi karavan. Tourer je ob enaki medosni razdalji 2,605 metra za 23,5 centimetra daljši od petvratnega civica, v športno zaobljenem zadku pa ima skrito pravo jamo. Prtljažnik že v osnovi meri 624 litrov, in to do spodnjega roba oken, če zložite zadnje sedeže, pri čemer se ustvari popolna ravnina, in nalagate do strehe, pa imate na voljo kar 1668 litrov. Pa s tem »prtljažna« zgodba še ni končana. Civic tourer ima tudi inovativno zložljiva zadnja sedeža, pogruntavščino so poimenovali magic seats, torej čudežni sedeži, ko sedalni površini z eno potezo (podobno kot so bili nekoč priklopni sedeži v kinu) zložite navzgor. S tem nastane za prednjima sedežema velik in predvsem visok prostor, kamor lahko naložite tudi kakšen večji kos prtljage. Prostornost oziroma nizko dno so povečali tudi s tem, ko so posodo za gorivo potisnili povsem pod prednja sedeža. Pa še nismo pri koncu naštevanja tourerjeve prostornosti, saj je v dnu prtljažnega prostora še dodatna s čvrstim pokrovom pokrita vdolbina, kjer je namesto rezervnega kolesa prostor za dva manjša letalska kovčka oziroma za 117 litrov. Kakorkoli že, s prostornostjo in uporabnostjo v tourerju ni težav. Ne nazadnje to podkrepi še podatek, da vanj lahko spravite dva kompletna bicikla s 26-palčnima kolesoma.

Da je tourer kljub »prtljažni« usmeritvi ostal prijeten za vožnjo, so mu prilagodili tudi podvozje, vključno z volanskim mehanizmom. Ključna izboljšava pa je sistem ADS oziroma tristopenjsko nastavljivi zadnji blažilniki, ki je serijski pri dražjih paketih opreme; ti so sicer štirje: comfort, sport, lifestyle in executive. Sistem ADS omogoča, da je civic tourer dobro vozen, tudi ko ima polno naložen prtljažni prostor.

Motorna podpora je sestavljena iz 1,6-litrskega dizla z največjo močjo 88 kW (120 KM) in največjim navorom 300 Nm pri 2000 vrt./min; poleg prožnosti ga odlikujeta majhna poraba, ki se v povprečju menda giblje pod 4 l/100 km, in izpust ogljikovega dioksida 99 g/km. Drugi agregat pa je bencinski 1,8-litrski, pri katerem v nasprotju z dizlom lahko izberete tudi samodejni menjalnik; ima največjo moč 104 kW (142 KM) in navor 174 Nm pri 4300 vrt./min ter potegne civica tourer do največ 205 km/h.

Hondinega novinca lahko že naročite. Na splošno je 1190 evrov dražji od primerljivih petvratnih civicov. Vstopna cena za bencinsko izvedbo je 18.990 evrov, za dizelsko 20.510 evrov. Najdražji bencinec z opremo executive in ročnim menjalnikom stane 27.990 evrov (avtomatika plus 1540 evrov), dizel pa 29.520 evrov.