Kljub krizi novi modeli

Novosti pri avtomobilih so stalnica – tudi poleti in tudi v kriznih časih.

Objavljeno
27. julij 2013 15.53
*tlo* Mnenja
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih
Kljub gospodarskim težavam in na splošno slabim razmeram v marsikateri evropski državi razvoj novih avtomobilov še zdaleč ne stoji. Proizvodni projekti velikih korporacij tečejo po načrtih in tudi v drugem delu poletja bodo na slovenske ceste prihajali novi izdelki, še več pa v začetku jeseni. Med njimi bodo tako modeli, dostopni širšemu krogu uporabnikov, kot dražji in zelo dragi primerki različnih premijskih znamk. Predstav­ljamo večino, seveda pa nam je kakšna bližnja novost lahko tudi ušla.

Morda je vsaj pri bolj množičnih avtomobilskih novincih, ki bodo dosegljivi že v kratkem, skupni imenovalec praktičnost in prostornost. Na trgu namreč pričakujemo nekaj pomembnih kompaktnih enoprostorcev in vsaj po namembnosti njihovih delnih tekmecev, srednje velikih karavanov. Vse to so avtomobili dolžine okoli 4,5 metra, s poudarjeno uporabnostjo, bodisi z večjim prtljažnim prostorom ali dobro sedežno prilagodljivostjo.

Enoprostorci

Če začnemo z enoprostorci, bo ob koncu poletja čas za popolnoma novo kio carens, ki bo dosegljiva v pet- in sedemsedežni izvedbi in bo tudi s privlačno obliko, ki je znova nastala pod taktirko Petra Schreyerja, poskušala nadaljevati uspeh te znamke v Sloveniji. Citroën bo septembra začel dobavljati drugo generacijo citroëna picasso C4. To je prvi model koncerna PSA Peugeot Citroën, ki je pripravljen na novi prilagodljivi vozni osnovi, kar pomeni lažji avtomobil in boljši izkoristek prostora znotraj nekaj manjših mer. September bo čas tudi za podaljšano izvedbo fiata 500L, ki v imenu nosi pristavek living – kar namiguje na avtomobil, s katerim je mogoče živeti vsak dan. Največ­ji cinquecento bo lahko opremljen s petimi ali sedmimi sedeži, tako kot krajšo izvedbo ga bodo izdelovali v Kragujevcu v Srbiji. Nekaj pozneje (novembra) bo čas za večjega (grand) C4 picassa in še enega predstavnika tega tipa avtomobilov – popolnoma novo generacijo nissana note, z nadgradnjo obstoječe vsebine in predvsem z bolj prepoznavno podobo. Note je z dolžino 4,1 metra krajši od uvodoma omenjenih, v bistvu deluje kot mali enoprostorec.

Karavani

Ob »plazu« enoprostorcev bosta karavane, ki bi lahko osvajali sorodne kupce, zastopala dva pomembna novinca, ki bosta na trg zapeljala septembra. Volkswagen golf variant tokrat prvič prihaja že kmalu po uvedbi nove generacije golfa, njegova pojava je bolj dovršena kot v prejšnjih izvedbah, a vseeno najbolj izstopa s kar 605 litri prtljažnika, ki je za povrhu izdatno povečljiv. Njegov neposredni tekmec je toyota auris touring sports, ki nima ni tako orjaškega prtljažnika, je pa morda bolj atraktivno oblikovana in seveda dosegljiva tudi z enim od zaščitnih znakov te znamke, hibridnim elektro-bencinskim pogonom.

Na naših cestah se bo v kratkem pojavil še kak avtomobil, ki ni iz zgornjih kategorij, a je po svoje zanimiv. Septembra bo dosegljiv povsem nov šport­ni terenec ford kuga, ki je zaradi Fordovega globalnega oblikovanja opazno večji od predhodnika. Do takrat bodo tudi stekle dobave manjšega modela, ki se prav tako uvršča v pri nas še vedno najhitreje rastoči tržni segment SUV: chevrolet trax je globalni izdelek koncerna General Motors, ki bo poskušal prepričati z dobro vrednostjo za plačani denar. S prej omenjene prilagod­ljive vozne osnove PSA bo že to jesen izšel tudi novi peugeot 308, najprej kot kombilimuzina; malo pozneje bo na trgu tudi njegov neposredni tekmec mazda 3, ki prevzema oblikovalski slog večje mazde6 in njeno pogonsko tehniko s skupno oznako skyactiv. Še pred obema bo nared prva športnejša različica katerega od Kiinih modelov, to je kia cee'd (procee'd) z oznako GT.

Premijske znamke

Novosti bodo (seveda) tudi pri različnih premijskih znamkah. Konec poletja bomo že uzrli vsaj kakšen primerek Mercedesove admiralske ladje – to je povsem novi mercedes S z oblikovalskim pečatom Roberta Lešnika in različnimi tehničnimi presežki. Kupcev se v teh časih ne bo trlo, pa vseeno. Ravnokar se je začela prodaja modela BMW serije 3 GT; pomembni sta predvsem zadnji črki, ki pomenita, da je najbolje prodajani model bavarske znamke pripravljen še v karoserijski različici gran turismo, ki je samosvoja kombinacija kupeja, limuzine in karavana. Mesec pozneje bo poglede že privabljala kupejevska izvedba BMW serije 4, novembra pa bo za Slovenijo pripravljen novi BMW X5. Japonski (Toyotin) Lexus se bo ob koncu poletja predstavil s povsem novo limuzino srednjega raz­reda lexus IS, ki je dobrodošla alternativa prevladujoči nemški premijski konkurenci. Audi bo svoj dobro znani model audi A3, ki jih je izdelal že tri milijone, septembra prvič uvedel še kot štirivratno limuzino.

Ne vemo točno, kdaj in ali res, a v začetku jeseni bi že utegnili srečati kak primerek popolnoma novega maseratija quattroporte, najboljše velike limuzine, ki so jo sposobni izdelati Italijani. V Slovenijo je ravno prišel superprestižni športni terenec range rover sport, malo pred njim pa še en izjemen avtomobil: jaguar F-type, manjši dvosedežnik, roadster s fenomenalno podobo in poslanstvom najpomembnejše mačke po nekdanjem kultnem modelu E-type.

Električni avtomobili

Za konec še malo drugače: električni avtomobili se k nam vozijo počasi in s težavo; a jeseni se po drugačni poti in vsaj za pokušino – za izposojo namesto za nakup – k nam namenja tesla model S. Zelo zmogljiva električno gnana limuzina ameriške družbe Tesla Motors, ki poskuša spremeniti tradicionalne vzorce avtomobilske industrije, za katere meni, da so preživeti.