Laferrari je razprodan, cena pa raste

Laferrari je najmočnejši, najhitrejši in z italijansko ceno okoli 1,4 milijona evrov najdražji serijski ferrari vseh časov. A je razprodan. Kdor ga hoče, mora imeti zdaj vsaj dva milijona evrov.

Objavljeno
10. januar 2014 22.14
Bruno Kuzmin, Na kolesih
Bruno Kuzmin, Na kolesih

Neverjetna oblika, italijanski geni in tehnika, ki jemlje dih, ga postav­ljajo na prestol najbolj imenitnih avtomobilskih stvaritev. Njegove zmogljivosti so epske. Vranec, kakršnih bodo izdelali le 499, doseže hitrost 100 km/h v manj kot treh sekundah, 200 km/h v slabih sedmih sekundah in drvi s 300 km/h po 15 sekundah. Hibridnega superšportnika poganja iz F12 berlinette znani 12-vajnik s 6262 kubičnimi centimetri delovne prostornine in močjo 588 kW (800 KM) pri 9000 vrtljajih na minuto. Dodaten potisk zadnjih koles povzroča iz F1 znani sistem hy-kers z elektromotorjem s 120 kW (163 KM), 60 kilogramov težkim baterijskim sklopom in 270 Nm navora pri tako rekoč ničelnih vrtljajih. Skupni navor strojev znaša 900 Nm! Največja hitrost pa je pravljična. V Maranellu trdijo, da gre laferrari čez 350 km/h. Sodeč po govoricah, je še veliko hitrejši od leta 2002 predstavljenega enza s 360 km/h. Poleg tega je podrl rekord tovarniškega dirkališča Fiorano. V primerjavi z enzom je na krog hitrejši za pet sekund, v primerjavi z F12 berlinetto pa za tri sekunde.

 

Ferrari, s katerim se v Maranellu postavljajo ob bok bugattijem, je enako dramatičen, tudi ko gre za donosnost. Avtomobila, za katerega je bilo treba do decembra, ko so v tovarni menda podpisali še zadnjo prodajno pogodbo, v Italiji odšteti okoli 1,4 milijona evrov, zdaj ni mogoče kupiti za manj kot dva milijona evrov. Enako se dogaja s superšportnim enzom. Pred desetletjem je bilo treba zanj odšteti približno pol milijona evrov, zdaj je vreden trikrat do štirikrat več. Podobne investicijske rekorde, ki dokazujejo, da so superšport­ni avtomobili imuni proti gospodarskim krizam, postavljajo tudi veliko starejši ferrariji. Leto 2013 je bilo rekordno. Ferrari 250 GTO letnik 1963 je dobil novega lastnika za 52 milijonov dolarjev. Model 275 GTB 4*S NART spyder iz leta 1967, kakršnih so naredili le deset, pa so na dražbi prodali za 27,5 milijona dolarjev.