Nissan X-trail ali qashqaiev večji brat

X-trail ni več grdi raček, ampak všečen srednje velik mestni terenec

Objavljeno
23. maj 2014 18.10
Gregor Pucelj, Znanost
Gregor Pucelj, Znanost
Čeprav imamo morda občutek, da X-trail nikoli ni bil Nissanov zastavonoša, so jih od leta 2001, ko so dali na trg prvega in ga leta 2007 pomladili, prodali več kot 1,7 milijona primerkov. A tretji X-trail je popolnoma nova zgodba.


Zavestno so ga umestili na sredino med crossoverje, kjer kraljujeta juke in qashqai, ter resnejše SUV in terence, kot sta murano in pathfinder. To so upoštevali tudi pri njegovem oblikovanju, kjer ni sledu o bolj ali manj škatlastem predhodniku. X-trail je sicer namenoma ohranil nekaj robustnosti, a dodali so mu tudi dovolj šarma. Sprednji del je, kot je značilno za aktualno družinsko podobo, precej podoben qashqaiu, mehkejše linije se od zajetnega motornega pokrova prek bokov iztečejo v zadnji del, ki je vedno bolj racionalen oziroma funkcionalen in terenski. X-trail je s 4,643 metra za nekaj manj kot dva centimetra daljši od predhodnika, za 3 cm širši in malenkost nižji, za 7,6 cm je daljša tudi medosna razdalja; 21-centimetrska oddaljenost od tal ostaja nespremenjena. Čeprav predvsem spredaj precej spominja na novega qashqaia, je 27 cm daljši, a kljub temu 90 kg lažji od prejšnjega X-traila. To se seveda pozna tudi pri prostornosti. In prav pri izkoriščenosti notranjosti in praktičnosti so se res potrudili. Tako je na zadnjih sedežih zdaj 20 odstotkov več prostora kot pri predhodniku. V prtljažniku pa je mogočih devet različnih postavitev oziroma kombinacij, kar so dosegli s prestavljivo čvrsto polico, dvojnim dnom in tudi možnostjo vertikalne pregraditve; njegova prostornina je sicer 550 litrov. Praktičnost in udobje povečujeta še malo višje sedenje na zadnjih sedežih in možnost električnega odpiranja in zapiranja prtljažnih vrat. Prvič so v x-traila namestili tudi zložljiva šesti in sedmi sedež, kar je opcijska ponudba.

Čeprav načrtujejo, da bo imela večina X-trailov le prednji pogon, je na voljo Nissanov vklopljivi štirikolesni pogon (all mode 4x4-i), z elektronsko zaporo diferenciala za resnejše terenske podvige. Posebno skrb so s sistemom ARC (active ride control) namenili tudi podvozju oziroma prilagajanju vzmetenja na različne podlage. To se občuti med vožnjo, saj je X-trail zelo čvrst, tudi med hitreje voženimi ovinki odlično vodljiv in skoraj brez nagibanja karoserije. Dejansko ga voznik občuti kot osebni avtomobil, ne kot SUV. K temu pripomore tudi sistem za aktiven nadzor poti (ATC), ki z uporabo tipal na vozilu za nadzorovanje hitrosti, kota krmiljenja, odprtosti lopute zraka in sile zaviranja posamično zavre kolesa, če je to potrebno za zmanjšanje podkrmarjenja, kar se odlično obnese na spolzkih in mokrih tleh.

Voznik ima lahko tako imenovani Nissanov varnostni ščit, ko ga med drugim svetlobni in zvočni signal opozarjata na vozila oziroma ovire v mrtvem kotu, na pešce za vozilom, radarski sistem omogoča zaviranje v sili, opcija je pomoč pri parkiranju.

Izboljšana je ergonomija, voznik in sopotnik pa večino informacij dobita na osrednjem zaslonu, kjer je vgrajen tudi sistem nissan connect. Ta med drugim omogoča povezavo s pametnim telefonom oziroma spletom, tako da je mogoče dostopati do vrste aplikacij, od predvajanja glasbe, družabnih povezav do kar se da poenostavljene uporabe navigacije – vse prek velikega, sedempalčnega barvnega zaslona, občutljivega na dotik.

Sicer bo X-trail na voljo s štirimi paketi opreme (visia, acenta, n-tec in tekna), ki vsi vključujejo klimatsko napravo, lita platišča, šest zračnih blazin, dnevne LED-luči, povezavo bluetooth z mikrofonom, tempomat.

Kaj pa motorizacija? Sprva bo v ponudbi le dizelski 1,6-litrski dCi s 96 kW (130 KM), ki ima največji navor 320 pri 1750 vrt./min, torej toliko kot pri prejšnjem X-trailu, vendar pri nižjih vrtljajih. To se pozna tudi med vožnjo, ko si voznik lahko privošči lenarjenje pri prestavljanju šeststopenjskega ročnega menjalnika; na voljo je tudi avtomatika oziroma xtronic, a le za X-traile s prednjim pogonom. Kot pravijo Nissanovi inženirji, je zdaj 1,6-litrski dizel za 18 odstotkov varčnejši pri porabi goriva in pri izpustih ogljikovega dioksida (normna poraba od 4,9 do 5,3 l/100 km, izpust CO2 od 129 do 139 g/km); z njim X-trail pospeši do 100 km/h v 10,5 sekunde (dvokolesni pogon z ročnim menjalnikom) in doseže največjo hitrost 190 km/h. Štirivaljni 1,6-litrski bencinski motor s turbopolnilnikom DIG-T in 163 konjskimi močmi bo na voljo šele prihodnje leto.

Novi X-trail bo pri nas naprodaj od septembra, tako cene še niso znane. Predvidoma pa boste morali zanj odšteti 2500 do 3000 evrov več kot za primerljivo opremljenega qashqaia, se pravi od približno 22.000 do 35.000 evrov.