Prenova BMW-jeve serije 5

Globalna uspešnica je sredi življenjskega cikla postala še prepričljivejša

Objavljeno
12. julij 2013 23.43
Željko Purgar, Na kolesih
Željko Purgar, Na kolesih
Šesta generacija BMW serije 5 je luč sveta ugledala leta 2009 in postala najbolje prodajana in najuspešnejša petica od prve predstavitve tega modela v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja. Sredi življenjskega cikla ji je bilo zdaj treba vdahniti nekaj svežine.


Sredi življenjskega cikla posamez­ne generacije avtomobila si lahko oblikovalci in drugi, ki sodelujejo pri prenovi, dovolijo marsikaj, kar bi bilo ob njeni uvedbi nesprejem­ljivo oziroma predrago. Še posebno če je avtomobil tržno uspešen. Da so imeli ob prenovi BMW serije pet popolnoma proste roke, odkrivajo številni detajli iz kroma na vseh delih zunanjosti. Ob tem so oblikovni popravki poleg večje izraznosti omogočili tudi izboljšanje količnika zračnega upora, torej večanje učinkovitosti vozila. Najbolj spremenjena je različica gran tourismo, ki ima med drugim zdaj za 60 litrov večji prtljažnik.

Znotraj so se nove petice približale specifičnim zahtevam različnih uporabnikov. Od zagotavljanja najvišje ravni udobja na dolgih vožnjah, pestrosti izbire in vsestranskega prilagajanja do posebej luksuznih izvedb notranjosti. Prenova je tudi v kabini prepoznavna po kromanih obrobah številnih elementov. Pestrejši so informacijsko-zabavni sistemi, med katerimi si je mogoče omisliti tudi zaslon na dotik, ki prepoznava s prstom napisane črke. V naboru aplikacij, povezanih s pametnim telefonom, so po novem na voljo možnosti, kot je pošiljanje elektronske pošte z govornim upravljanjem kar med vožnjo. Vsebino elektronske pošte voznik preprosto narekuje, tako kot naslovnika, ki mu sistem potem pošlje sporočilo. Prejeto e-pošto pa sistem samodejno prebere oziroma glasovno predvaja.

Posodobitve so bili seveda deležni tudi pogonski sklopi. Vsi motorji so zdaj po sestavi izpušnih plinov skladni z merili evro šest, ki bodo začela veljati septembra 2014. Med številne sisteme, ki večajo učinkovitost vozila, sodi tudi novi sistem proactive driving assistant, ki je premierno namenjen prav prenovljeni seriji 5. V povezavi z navigacijsko napravo sistem voznika opozarja na to, kdaj je primerno zmanjšati hitrost ob vstopanju v zavoje oziroma na območja s strožjimi omejitvami hitrosti. Sistem je prilagojen doseganju karseda velike učinkovitosti vožnje s hibridnim pogonskim sklopom.

Medtem ko je treba za najcenejšo limuzino 518d odšteti 43.500 evrov, stane touring s tem pogonskim sklopom 46.350 evrov. Najcenejši GT, katerega ponudbo sestavljajo različice 535i, 550i, 520d, 535d in 535d, je ocenjen na 54.200 evrov. Različice s štirikolesnim pogonom xdrive so dražje za pet do šest tisoč evrov. Prenovljena serija pet je v Sloveniji že na voljo.