Študija: Realna poraba v avtomobilih za četrtino večja od uradne

Po ugotovitvah organizacije International Council on Clean Transportation (ICCT) najbolj odstopajo podatki nemških premijskih proizvajalcev

Objavljeno
28. maj 2013 16.32
G. B., Na kolesih
G. B., Na kolesih

Danes objavljena raziskava neprofitne organizacije International Council on Clean Transportation kaže, da se je realna poraba v avtomobilih v zadnjih letih precej bolj oddaljila od uradne in znaša v povprečju že 25 odstotkov.

Kot ugotavlja ICCT, je še desetletje nazaj odstopanje znašalo 10 odstotkov, zdaj pa da je mnogo večje. ICCT je do teh ugotovitev prišel na podlagi podatkov približno pol miliijona vozil iz različnih virov, kot sta nemški in švicarski avtomobilski klub (ADAC, TCS), lizinške družbe (LeasePlan, Nemčija: Travel Card, Nizozemska), spletne strani, ki se ukvarjajo s porabo goriva (sprimonitor, honestjohn) ali potrošniških organizacij (Which car, Velika Britanija in Que Choisir, Francija).

Največje odstopanje so ugotovili pri znamki BMW (30 odstotkov), le malo za njim sta njegova bližnja premijska konkurenta Audi (28 odstotkov) in Mercedes-Benz (26 odstotkov). Naprej navajajo znamke Toyota, Renault, Peugeot in Citroën, ki da v povprečju porabijo za 15 do 16 odstotkov več kot se pri njih uradno zatrjuje.

Do podobnih ugotovitev je že pred časom prišla študija, ki so jo za Evropsko komisijo opravile nizozemska TNO, britanski AEA Ricardo ter IHS Global Insight iz ZDA, po kateri je bilo v letih 2002-2010 znižanje avtomobilske porabe za tretjino manjše od zatrjevanega.

Kot razlog so  navedli izkoriščanje postopkovnih vrzeli pri uradnem merjenju porabe po t. i. evropskem ciklu (NEDC), ki je že brez tega po svoji (laboratorijski) zasnovi daleč od realnega živlenja z avtomobilom. Kot je znano, obstajajo številni pozivi, da bi ga zamenjali s postopkom, ki bi bil bližje realnosti