Subaru forester četrtič

Forester se je generacijamirazvijal v avtomobil, ki je po pojavi bliže športnim terencem, a je še vedno zmogljiv prevoznik po slabih terenskih podlagah. Četrta izvedba nadaljuje to smer.

Objavljeno
18. januar 2013 12.43
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Foresterja letnika 2013 je mogoče po zunanji podobi dovolj hitro ločiti od predhodnika, a hkrati najti podobnosti, predvsem je domača stranska linija. Najbolj je spremenjen sprednji del, ki ima lahko glede na vrsto opreme bolj umirjeno ali bolj agresivno podobo, nima pa v nobeni izvedbi več zračne odprtine na pokrovu motorja.

V teh časih novi modeli redko opazno zrastejo, tudi forester je v dolžino daljši le 3,5 centimetra in je s slabimi 4,6 metra še vedno športni terenec srednjih mer, ni prezajaten. Spredaj ima položnejša in bolj naprej pomaknjena prednja stebrička ter boljša vidljivost navzven. Na armaturni plošči je novinec prevzel nekaj elementov manjšega »suva« XV; izstopa sredinski del s prikazovalnikom pestre skupine različnih podatkov.

V drugi vrsti je prostorno, zaradi višje strehe tudi zračnejše, na tleh so na sredini znižali izboklino sredinskega tunela. Ni pa mogoče zadnje klopi vzdolžno nastavljati. Osnovni prtljažnik je konkreten, pridobil je 50 litrov, kot doslej popolnoma brez roba, z lahkim potegom vzvoda je mogoče podreti naslonjala in povečati nakladalno površino. V boljši opremi so prtljažna vrata električna in višinsko nastavljiva, odnesejo pa kak liter prostornine. V nasprotju s trendom pri tekmecih je avtomobil pohvalno ohranil univerzalne strešne vzdolžne nosilce.

Forester ima po novem v ponudbi namesto dveh tri motorje, pričakovano so vsi bokserske zasnove. Vstopni je kot doslej 2,0-litrski bencinski stroj z močjo 150 kW, novost v tem modelu je 2,0-litrski turbo (moč 177 kW), najbolj zanimiv pa bo za slovenske kupce že znani 2,0-litrski dizel (moč 147 kW) – lani je pri nas predstavljal 90 odstotkov vse prodaje.

Vsem so malo zmanjšali porabo, bencinca sta opremljena s sistemom start-stop. Dizel je imel že doslej ročni menjalnik s šestimi prestavami, pri 2,0-litrskem bencincu je petstopenjskega ročnega zamenjal šeststopenjski, s krajšima prvima dvema prestavama, ni več reduktorja. Dvolitrski bencinec ima lahko tudi brezstopenjski samodejni menjalnik CVT, pri turbu je ta standarden.Več uvodnih kilometrov smo prevozili z dizlom in je deloval dokaj tiho, s solidno porabo. Bo pa tudi ta motor proti koncu leta dosegljiv s samodejnim menjalnikom.

Forester ima še naprej vedno stalni štirikolesni pogon, drži se tradicije in ne posnema konkurence, ki ponuja še pogon le na prednji kolesi. V bencinski izvedbi v kombinaciji z menjalnikom CVT dobiva še možnost programa X mode za elektronsko nadzorovano vožnjo po zahtevnem terenu, tudi z nadzorom spuščanja, ki deluje do hitrosti 40 km/h. V tej pogonski izvedbi je mogoč še sistem SI-DRIVE, pri katerem se motor in menjalnik glede na izbiro programa odzivata bodisi bolj gospodarno bodisi bolj dinamično.

Vzmetenje je posodobljeno, čvrstejša  je foresterjeva gradnja. Na testu Euro NCAP je dobil najvišjo oceno, sicer pa je v standardni opremi vselej sedem varnostnih blazin.

Prodaja foresterja se bo v Sloveniji začela konec tega meseca, cene ostajajo na dosedanji ravni. Z osnovnim bencinskim motorjem bo stal nekaj manj kot 29 tisočakov, dizelskega cenijo na vsaj 32 tisoč evrov, turbobencinskega, ki je vedno dobavljiv le z najvišjim paketom opreme, pa na 46 tisoč evrov.