Test: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 2WD invite

Od spredaj velik avtomobil z lepo masko in barvo. Pa še čem!

Objavljeno
01. februar 2013 12.53
Boštjan Okorn, Na kolesih
Boštjan Okorn, Na kolesih

Če želiš avtomobil bolje spoznati, ga moraš uporabljati dlje časa. Podaljšani test, ki smo ga ravno dobro začeli v Delovi redakciji Na kolesih z mitsubishijem ASX, že po nekaj tednih to več kot dokazuje.Avtomobil, ki sodi v razred kompaktnih mešancev, je pač – mešanica različnih slogov, katerih prednosti odkrivamo iz dneva v dan.

Redko se mi zgodi, da bi v nekaj dneh slišal dve tako izraziti pohvali na račun katerega koli testnega avtomobila. S prvo se je izkazal naključni mopedist (ne pozabite, zima je!), ki je pred semaforjem s širokim nasmehom pohvalil masko in barvo avtomobila. Ima prav.

Drugo pohvalo pa je izrekla (starejša) novinarska kolegica, ki sem ji ASX najprej kazal od zadaj. Takrat je mirno spremljala moj monolog in občasno pokimala. Ko pa se je sprehodila mimo njega in ga videla še od spredaj, se ni mogla zadržati: »A tako velik je? Od zadaj ni bilo videti«. Uf!

Mitsubishi je z ASX (in njegovim francoskim bratrancem citroënom C4 aircrossom) pravzaprav najbolj neposreden tekmec nissanu qashqaiju, pojmu uspešnih mešancev. Odlikuje ga nekoliko višje postavljena karoserija, s tem je povezano tudi višje sedenje (in višji prag za nalaganje prtljage), vse skupaj od zunaj deluje nekako športno terensko, a tudi zaradi pogona »le« na prvi kolesni par, je občutek med vožnjo predvsem avtomobilski.

Podvozje je pri tem naravnano bolj trdo kot mehko, a volanski mehanizem je neposreden in ne daje nobenega dvoma o tem, kaj se dogaja z avtomobilom. V ovinkih se ASX minimalno nagiba, tako da v kombinaciji s 110 kW močnim 1,8-litrskim dizelskim motorjem deluje agilno in dovoljuje tudi bolj dinamično vožnjo po ovinkastih cestah. Pri motorju je vendarle treba priznati, da se malo pod 2000 vrtljaji občuti »turbo luknja«, česar pa se hitro navadiš – tudi zato, ker se med merilniki zariše nasvet, da z natančno ročico šeststopenjskega ročnega menjalnika prestaviš v višjo prestavo, s čemer je mogoče neugoden občutek mimogrede izničiti.
Med prvimi kilometri smo ASX le redko peljali po dizelski napoj za nadaljno vožnjo. Poraba goriva se na relacijskih vožnjah, tudi če so avtocestne, spusti celo pod 5 litrov na 100 km, v mestu pa je le v zelo neugodnih razmerah nad 6 litri na 100 km. Sistem AS&G, kakor pri Mitsubishiju imenujejo stop-start (zanj smo doplačali 425 evrov), pod 3 stopinjami Celzija sploh ne deluje, v zadnjem toplem tednu pa se je izkazal z dovolj mirnim delovanjem.
Ker smo podobno očitali že citroënu C4 aircrossu, velja to ponoviti tudi pri ASX. Njegova notranjost je asketska in ne ponuja kaj več od japonske povprečnosti. Klimatska naprava je sicer samodejna, a nima zaslona za prikaz delovanja, radijski sprejemnik deluje, kaj več od njega ne smete pričakovati, ozvočenje pa sploh ni slabo. Pod naslonom za roke med sprednjima sedežema je nekakšno komunikacijsko stičišče z 12-voltno vtičnico in USB-priključkom, za prostoročni sistem bluetooth se morate v tem opremskem paketu obrisati pod nosom.
Zato pa je vanj vključen tempomat z upravljali na volanskem obroču, zanimiv je tudi barvno popestren (nič kičast) zaslon potovalnega računalnika – nasploh je prostor z merilniki pregleden in kakovostno osvetljen. Testni ASX zna sam prižgati zasenčene luči (kar mu gre zelo dobro od rok), prav tako ima tipala za sprednje brisalce in parkirna tipala zadaj, ki pa se mi zdijo nekako sumljiva, ko parkiram proti nekoliko odebeljenemu stebru.
Prtljažni prostor je prijazno velik, a povprečno obdelan, pod dnom je prostor za prevoz obvezne opreme in še kakšne malenkosti, ob strani sta dva dokaj globoka utora, kakšnih drugih pomagal ni. Je pa v sredini zadnje klopi luknja za prevoz daljših ozkih predmetov, zadnja klop je deljiva v klasičnem razmerju 60:40 in razen dveh naklonov ne ponuja druge prilagodljivosti. Si pa lahko zadaj sedeča v sredini spustita naslon za roke – prostora za sedenje je sicer dovolj in ga ne zmanjka niti nad glavo, le dostop skozi zadnja vrata je nekoliko ožji.
Mitsubishi ASX bo z nami preživel pol leta, večjih težav ne pričakujemo, se pa lahko zgodi, da bomo do konca v naših prispevkih našli še kakšno stvar, ki nas bo pozitivno presenetila ...