Test: Nissan note 1,2 acenta look

Prostornost, udobje in prilagodljivost navdušijo, manj bencinski trivaljnik

Objavljeno
13. december 2013 18.51
Gregor Pucelj, Na kolesih
Gregor Pucelj, Na kolesih

Novi nissan note s predhodnikom, razen imena in nekaterih podrobnosti, nima prav veliko skupnega. Zdaj je povsem evropski. Zasnovali so ga po željah evropskih voznikov in ga preizkušali na stari celini, kjer ga tudi izdelujejo.

 

Čeprav je zdaj note opazno manj škatlast kot predhodnik, je v pot­niški kabini ohranil značilen občutek prostornosti oziroma večjega vozila, kot je v resnici, in to kljub skoraj nespremenjenim zunanjim meram; ohranili so 4,1 metra dolžine in medosno razdal­jo, je pa za 5 mm širši in 15 mm nižji.

Ker spredaj in zadaj sedite nekoliko više kot v običajnih vozilih, se tak note ponuja kot odlična možnost za starejše voznike in potnike. Presenetljivo veliko prostora je tudi na zadnjih sedežih, še posebno če je zadnja klop pomak­njena povsem nazaj. Vesel sem, da so – žal le v dražjih paketih opreme – ohranili za 16 cm vzdolžno pomično zadnjo klop, kar so nekateri drugi proizvajalci opustili. Dobrodošlo je tudi dvojno dno v prtljažnem prostoru.

Voznika razveseljujejo odlična vodljivost, lahkotnost, dovolj čvrsto, a prijetno tiho podvozje in vzmetenje, k čemur verjetno nekaj pripomore tudi za 55 kg manjša teža kot pri predhodniku.

Pri Nissanu posebej poudarjajo notov varnostni ščit (safety shield), ki v povezavi s širokokotno kamero poskrbi za opozarjanje na mrtvi kot, ohranjanje smeri in premikanje za vozilom. Škoda, da sta funkciji za opozarjanje na vozilo v mrt­vem kotu in držanje voznega pasu na istem gumbu. Tako vedno izklopiš obe ali pa ti tista za sledenje voznemu pasu s piskanjem po nepotrebnem načenja živce.

Bencinski trivaljnik ima dva obraza. V mestu je suveren, ne nazadnje je prijetno grgrajoč tudi zvok, ki ga oddajajo trije valji. Kljub razmeroma ugodni majhni masi vozila pa »strojčku« manjka moči in predvsem navora (glej okvirček) na odprti cesti. Pri običajni vožnji tega ne opaziš, že na prvem klancu pa se pojavi težka sapa. Tudi ko sem bil v vozilu sam, sem neredko moral prestavljati v 3. prestavo, ki pa je na srečo prijetno dolga. V takih primerih so mi misli uhajale k dizlu, ki je prav tako na voljo. Poraba? Med testnimi vožnjami je note v povprečju porabil 5,7 litra na 100 kilometrov.

Za večjo varčnost ima tudi bencinski trivaljnik sistem ustavi/spelji, poleg tega lahko voznik vključi funkcijo ECO. A ta je, milo rečeno, nenavadna. Na armaturni plošči se prižge dodatna osvetlitev, ki je ponoči presvetla, prikaže pa se tudi ekoštevec, ki je zadovoljen samo takrat, ko vozite brez plina. Že po nekaj kilometrih sem to otročarijo izklopil.

 

Kot smo navajeni, v Nissanih ni pomanjkanja, serijski sta samodejna klimatska naprava in kamera za vzvratno vožnjo. Varnostni ščit in navigacijski sistem dobite z dodatnim paketom connect, panoramska streha in brezstični ključ sta vključena v paket comfort.