Twingo se bori proti krizi, wind piha šibko

Roadster wind, ki prav tako nastaja v Revozu, je močno razočaranje. Renaultov električni program prihaja k nam z zamudo.

Objavljeno
09. marec 2012 17.26
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

»Prodaja prenovljenega twinga je dobra, če gledamo tržni delež znotraj mini razreda, a celoten razred je posebej v Franciji v upadu. V vseh evropskih državah je bil avto dobro sprejet, posebej novi sprednji del, o katerem smo imeli interno zelo veliko razprave. Upam, da bo proizvodna raven v letu 2012 podobna dosedanji, a o tem ne odločam jaz,« pravi Jerome Stoll, podpredsednik Renaulta, odgovoren za prodajo, trženje in dostavna vozi. Pričakovali so, da bo evropski trg za 2 do 3 odstotke manjši kot lani, po dveh mesecih pa kaže - 9 odstotkov, v Franciji celo -18 odstotkov.

»Je pa res, da je v Franciji to specifično, saj je bilo prvo trimesečje leta 2011 zaradi zadnjih mesecev subvencijske sheme zelo močno. Na letni ravni mislim, da bo v Franciji minus nekaj manjši (-7 odstotkov), nove napovedi bomo dali konec aprila. To bo narekovalo proizvodnjo v Revozu, dve izmeni in pol za zdaj trajata do aprila,« je nadaljeval Stoll.

Bistveno manj je Stoll zadovoljen z uspešnostjo prav tako novomeškega roadsterja renault wind. »Prodaja winda me je osebno močno razočarala, drugače kot kvaliteta njegove proizvodnje, ki je visoka. Odziv kupcev je bil slab, za prihodnost avtomobila nimam dobrih pričakovanj. Nekaj časa ga zaradi zmogljivosti moramo ohraniti v proizvodnji, ne bo pa prenove. Nismo se še popolnoma odločili glede windove prihodnosti. Imamo dogovor s slovensko vlado za določen čas proizvodnje; k temu smo zavezani, a če se bo izkazalo, da ga nima smisla obdržati, se bomo morali na novo pogovoriti, če se je bolj smiselno osredotočiti v smeri prihodnjih izdelkov,« je dejal sogovornik.

Renault je v Ženevi predstavil popolnoma nov električni avto renault zoe, ki je bil v središču pozornosti novinarske srenje, a ga bodo v Slovenijo skupaj z drugimi njihovimi električnimi vozili uvedli šele z zamudo. »Razumem vaše razočaranje in razočaranje slovenskih kupcev zaradi zamude, saj ste sprejeli tudi subvencije za ta vozila. Mi hočemo biti vodilni, imamo paleto električnih vozil, a po drugi strani tega randevuja s slovenskimi kupci ne bi radi naredili zgrešeno,« je razlagal Stoll.

Po njegovem električni avto pomeni popolnoma drugačen poslovni model, tako v smislu prodaje kot glede načina uporabe: »Trgovcem v Franciji pravimo, da naj teh avtov ne prodajajo komurkoli, temveč le tistim, ki jih res potrebujejo. To je drugače, za to potrebuješ čas, vire. Za konec lahko rečem le, da boste naše električne avtomobile dobili kmalu.«