Vožnja v bližnjo prihodnost

Prvi kilometri  - Audi A3 sportback e-tron prepriča s tiho, lahkotno in varčno vožnjo.

Objavljeno
04. julij 2014 14.26
Gregor Pucelj, Na kolesih
Gregor Pucelj, Na kolesih
Ko se je lotijo veliki, prihod­nost pride nenavadno hitro. To dokazuje tudi Audi s svojim prvim priključnim hibridom A3 sportback e-tron. Novinec lahko zgolj na električni pogon prevozi do 50 kilometrov, s podporo motorja TFSI pa še dodatnih 890 kilometrov.

Pri Audiju so racionalni in za prvi priključni (plug-in) hibrid niso razvijali novega vozila, za izhodišče so preprosto vzeli A3 sportback. A pod e-tronovo pločevino je marsikaj drugače. V nasprotju z nekaterimi drugimi proizvajalci niso ločeno namestili bencinskega agregata na sprednjem delu in elektromotorja na zadnjem delu in s tem ločili pogonskih sklopov. Spredaj so ob 1,4-litrskem TFSI, torej bencinskem štirivaljniku, z močjo 110 kW (150 KM), namestili tudi elektromotor s 75 kW in ju povezali z novorazvitim šeststopenjskim menjalnikom e-S tronic; pogon je speljan na sprednji kolesi. Tako skupna, bencinska in električna, moč vozila znaša 150 kW (204 KM), največji navor pa 350 Nm. Tekočinsko hlajena litij-ionska baterija, ki je skupaj s 40-litrsko posodo za gorivo nameščena pod zadnjimi sedeži, ima v 69 celicah kapaciteto 8,8 kWh.

Najpomembnejša prednost tega hibridnega audija, ki smo jo tudi dodobra preizkusili, pa je, da omogoča več bolj ali manj samodejno delujočih kombinacij – od vožnje zgolj na električni pogon, v tem primeru, kot rečeno, zmore okrog­lih 50 kilometrov, nato samodejnega (auto) režima, pri katerem vozilo sàmo kombinira električni in bencinski pogon, do načina, ko bencinski motor polni baterijo ali varčuje z elektriko za mestno vožnjo. Poleg tega da bencinski motor omogoča polnjenje baterije kar med vožnjo, je druga glavna prednost Audijevega priključnega hibrida ta, da ga na domači vtičnici napolnite v slabih štirih urah, na posebej prirejenem polnilnem mestu pa v dobrih dveh urah. V tem primeru je vožnja seveda tudi najcenejša, če pa se s polnjenjem ne utegnete ukvarjati ali za to ni možnosti, se pač peljete kot z običajnim vozilom.

Kot se je pokazalo med prvimi kilometri, zaradi navora, ki je dosegljiv takoj (330 Nm), že zgolj elektromotor zagotavlja solidne pospeške in dinamično vožnjo vse do 130 km/h, ko se kot dodatna podpora vedno vključi bencinski motor; za najbolj odločno pospeševanje pa se tudi v primeru, ko voznik pohodi plin do konca (kickdown), vedno v nekaj milisekundah vključi še bencinski agregat.

Čeprav smo z bencinom prepojeni stari mački še vedno malo skeptični do električnega pogona, moram priznati, da me je vožnja z e-tronom prijetno presenetila. Ne le da je izjemno tiha (dejansko so najbolj glasne pnevmatike), lahko je tudi hitra in seveda varčna ter prizanesljiva do okolja. O tem pričajo podatki o zmogljivosti, saj 1540 kg težki A3 sportback e-tron pospeši z mesta do 100 km/h v 7,6 sekunde in doseže največjo hitrost 222 km/h.

Kar zadeva porabo, mi tokrat ni treba navajati tovarniških podatkov, ampak lahko postrežem kar s tistimi, ki smo jih dobili med preizkusno vožnjo, ki so jo Audijevi inženirji spremljali s telemet­rijo. Na cestah v središču Dunaja in njegovi okolici smo prevozili 83,2 kilometra, od tega 30,7 kilometra po mestu, se pravi zgolj na električni pogon, in preostanek po podeželskih cestah, kjer je bilo delovanje električnega in bencinskega motorja v glavnem kombinirano. V povprečju smo 76,4 odstotka razdalje vozili brez izpustov CO2, poraba goriva na 100 km je znašala 3,8 litra, poraba električne energije pa se je gibala od največ 20,3 kWh/100 km med mestno vožnjo zgolj na elek­triko do 4,4 kWh/100 km med kombinirano vožnjo. Omenjeni 83-kilometrski krog smo glede na mogoče vozne režime opravili takole: 51 odstotkov smo prevozili zgolj na električni pogon, 26,9 odstotka v kombiniranem elek­trično-bencinskem načinu, 18 odstotkov smo uporabljali način polnjenja baterije med vožnjo s podporo bencinskega motorja in 4,1 odstotka smo varčevali z elekt­riko za poznejšo daljšo električno vožnjo v mestu. Naj poudarim, da smo vozili običajno, brez varčevalnih namenov in seveda z vključeno klimatsko napravo. Ali bo in kdaj bo A3 sportback e-tron zapeljal na naše ceste, na žalost še ni znano. Je pa znano, da morajo kupci v Nemčiji zanj odšteti 37.900 evrov.