9 stvari, ki jih delamo narobe v službi

Ne zavlačuj, ne opravljaj, ne goji zamer, se glasijo nekatere izmed »božjih zapovedi« na delovnem mestu.

Objavljeno
22. januar 2014 14.42
bsa/deloholik
R. D., Delo.si
R. D., Delo.si

Vam gre služba na živce? Na delovnem mestu trpite? Si razbijate glavo s težavami, ki jim niste kos? Ker nova delovna mesta ne rastejo ravno kot gobe na dežju in ker v službi preživimo večino budnega časa, je smiselno, da premislimo, kaj lahko sami storimo, da se bomo v delovnem času počutili bolje.

Nekaj nasvetov...

1. Ne skrbi zaradi stvari, na katere nimaš vpliva

Slabe gospodarske razmere, neznosen šef, deževno vreme - nič od tega ne moreš spremeniti, zato ne izgubljaj časa s tuhtanjem o njih.

Namesto tega se osredotoči stvari, ki jih lahko nadziraš. Razmišljaj o tem, kako lahko izboljšaš sebe! Toda pozor: ne odloči se prehitro, česa vsega ne moreš nadzirati. Na primer, čeprav so gospodarske razmere slabe, še vedno lahko vplivaš na to, ali boš dobil novo službo, če izkoristiš vse možnosti, ki se ti ponujajo in si prizadevaš za čimveč priložnosti.

2. Ne bodi obseden s tem, kaj menijo o tebi nepomembni ljudje

Medtem ko je ta navada morda najbolj očitna in prevladujoča med najstniki, ki pogosto ure in ure razmišljajo o tem, kaj vrstniki mislijo o njih, je žal vse prepogosta tudi med odraslimi zaposlenimi.

Če se zalotiš, da si preveč zaskrbljen nad tem, kaj si drugi ljudje mislijo o tvojih odločitvah, navadah ali videzu, pomisli na to, koliko časa in slabe volje si boš prihranil s tem, če se boš osredotočil le na ljudi, ki jim moraš ugajati. Ponavadi si to najprej ti sam, nato tvoja družina in prijatelji, v službi pa tvoj nadrejeni.

3. Ne zavlačuj

Še ena navada je, ki vpliva tako na zasebno življenje kot službo, to je zavlačevanje, ki je vedno škodljivo. Če se denimo izogibaš pomembnemu pogovoru ali projektu, ti to jemlje čustveno energijo, ki bi jo lahko porabil za pozitivne spremembe v življenju.

In ne misli, da šef ne opazi - pa naj bodo tvoja pojasnila in izgovori še tako spretni - če se nikakor ne znaš lotiti projekta ali če vedno čakaš do zadnje minute, da nekaj dokončaš.

Bolj ko je projekt težek, pomembneje je, da se ga lotiš takoj, načrtno in korak za korakom. Jutri ne bo nič lažje. Enako velja za neprijeten pogovor: jutri ne bo nič prijetnejši. Že danes pa se lahko izkaže, da niti ni bil tako grozljiv, kot si pričakoval.

4. Ne bodi površen

Presenečen bi bili, če bi vedel, kako lahko majhne napake, narejene iz malomarnosti ali površnosti, škodijo slovesu v službi. Če v dopisih denimo vedno delaš slovnične napake, te to lahko stane spoštovanja ali celo potencialnega napredovanje. Če nisi organiziran in ti stvari prevečkrat kar spolzijo iz rok, boš med sodelavci in nadrejenimi kmalu zaslovel kot nekdo, ki ne zna hitro in učinkovito opraviti stvari. Zato se je treba od samega začetka navaditi paziti tudi na najmanjše podrobnosti.

5. Ne zgubljaj časa na spletu

Računalniški zaslon nas vse skupaj zlahka uroči in še sam ne veš, kdaj si porabil dve uri za posodabljanje statusa na facebooku namesto da bi opravljal svoje delo.

Četudi v službi nihče ne nadzira vaših zasebnih opravkov med službenim časom, bodite sami disciplinirani s svojim časom. In če imaš kaj opraviti na spletu službeno, opravi natanko tisto konkretno in se ne oddaljuj od svoje naloge, če hočeš končati pravočasno.

6. Ne raznašaj zlobnih govoric

Pisarniško opravljanje oziroma opravljanje nasploh je priljubljeno početje mnogih in je marsikje edini način druženja sodelavcev. A če ravno ti postaneš strokovnjak za raznašanje najnovejših tračev in to najbolj umazanih, ti bodo sicer ljudje z veseljem prisluhnili, za hrbtom pa te bodo še posebej z užitkom obirali. In prejkoslej boš ti sam na slabem glasu.

7. Ne bodi zamerljiv

To si morda že slišal večkrat, a velja ponoviti, ker drži: če gojiš zamero do nekoga, to bolj škoduje tebi kot pa učinkuje na tistega, ki ga hočeš kaznovati (morda celo ne opazi, da kuhaš mulo!). Bodi pametnejši: pozabi, pojdi dalje, zares se boš počutil bolje.

8. Ne pritožuj se neprestano

Vsaka pisarna ima svojega dežurnega nergača; nanj vedno lahko računamo, da se bo pritoževal, pa naj pride od šefa kakršnokoli naročilo ali z uprave kakršnokoli že sporočilo.

Preveri, če ta oseba niste slučajno kar ti! Če že moraš stokati in se pritoževati, naj bo tvoj poslušalec recimo tvoj pes!

Zlasti pa, ne glede na to, kdo si in za kaj gre, ne razglašaj svojih težav, pripomb in zamer po družabnih omrežjih. Če s svojimi pritožbami zasipaš vse svoje prijatelje, ne bodo ravno hiteli na pomoč, ko boš potreboval kakšno priporočilo za novo delovno mesto ali širjenje svojega posla.

9. Ne bodi obseden s preteklostjo

Če neprestano gledaš v vzvratno ogledalo, lahko spregledaš priložnosti tik pred nosom. Namesto da še vedno razglabljaš, kako bi lahko bil kaj storil drugače, skleni premirje sam s seboj.

Seveda ne zadošča samo meglena obljuba, da bo v prihodnje vse drugače; toda s svojim odnosom lahko nadziraš svoje delovanje.

Napreduj korak za korakom in uresničuj spremembe, kakršne si želiš uvesti v svoji prihodnosti.