Kitajski turist na globalnem pohodu

Posledica gospodarskega čudeža -  Kitajci so za turistične izlete v tujino lani porabili 102 milijardi dolarjev.

Objavljeno
13. avgust 2013 14.47
Aleš Kovačič, Polet
Aleš Kovačič, Polet
Na vrhu lestvice največjih dopustniških zapravljivcev so dolga leta kraljevali Američani in Nemci. Zdaj so jih prehiteli prebivalci nove ekonomske velesile z azijskega jugovzhoda – Kitajci, v ospredje pa se prebijajo tudi turisti iz držav z razvijajočimi se trgi.

Podatki, ki jih je pred kratkim objavila organizacija Združenih narodov za turizem (UNWTO), kažejo, da so največji turistični porabniki postali Kitajci. Na krilih silovitega gospodarskega razvoja, ki so ga tamkajšnji voditelji zasnovali na izkoriščanju izjemnega človeškega potenciala te gigantske države, se močno povečuje tudi delež premožnih Kitajcev, ki si želijo videti svet skozi oči turista.

Kitajski turisti si za potovanje v tujino izberejo organizirane skupine in dopustniške pakete, predvsem pa so premožni Kitajci veliki porabniki luksuznih izdelkov, večinoma zahodnega izvora. Tako so lani za turistične izlete v tujino skupaj porabili kar 102 milijardi ameriških dolarjev, kar je veliko več od drugouvrščenih Nemcev in tretjeuvrščenih Američanov (oboji so leta 2012 za turizem porabili skoraj 84 milijard dolarjev). Še bolj osupljiva je rast izdatkov za turizem, saj je kitajski turist na tujem lani zapravil kar 41 odstotkov več denarja kakor leto prej. Razcvet turizma v tej azijski velikanki dokazuje tudi vztrajno naraščanje števila kitajskih turistov, ki se je v letih od 2000 do 2012 povečalo z desetih milijonov na kar 83.

Na eni strani gospodarski razcvet, na drugi, predvsem evropski, pa stagnacija ali celo recesija, ki je svoje terjala tudi pri francoskih in italijanskih turistih, kjer je opazen največji padec. Italijani so za počitnikovanje namenili odstotek manj denarja kot leto prej (26 milijard dolarjev), Francozi pa kar šest odstotkov manj (38 milijard dolarjev). Zelo podoben trend kot, denimo, pri Kitajcih je zaznati tudi pri Rusih in Brazilcih, kjer je motor porabe turistične ponudbe novonastajajoči srednji sloj. Največji skoki pri porabi so zadnja leta opazni prav pri turistih iz držav z rastočimi trgi; poraba, denimo, ruskega turista se je samo leta 2012 povečala za osupljivih 32 odstotkov, in sicer na 43 milijard dolarjev. Zanimiv je tudi potencial Brazilije, ki po porabi ni v prvi deseterici, vseeno pa se je z devetindvajsetega mesta leta 2005 prebila na dvanajsto leta 2012.

Rast so zaznali tudi pri turistih z uveljavljenih in razvitih trgov, kot so Nemčija in ZDA, vendar je bila tam mnogo bolj umirjena. Tako so Američani in Nemci svoje dopustniške izdatke leta 2012 povečali za šest odstotkov, Britanci pa za štiri.

Poznavalci med vzroki za kitajsko prevlado v turizmu med drugim navajajo, da Nemci na dopust hodijo večinoma v bližnje sredozemske države in na Jadran, Kitajci pa potujejo veliko dlje, za kar porabijo tudi več denarja. Zahvaljujoč gospodarskemu čudežu imajo Kitajci v svojih družinskih proračunih vse več denarja, ki ga lahko porabijo za dobrine in storitve, med katerimi ima potovanje v tujino pomembno mesto. K naraščajočemu turističnemu sektorju pripomore tudi praktično odpravljanje omejitev za vstop v določene države, v katere kitajski turist pred leti ni mogel kar tako vstopiti. Tako se je število odhodov v tujino z desetih milijonov leta 2000 lani povečalo na kar 83 milijonov.