MTB namig za konec tedna: Sv. Jošt nad Kranjem

847 metrov visok sv. Jošt nad Kranjem je pravi magnet za kolesarje in pohodnike. Dostopen je z več smeri.

Objavljeno
03. julij 2012 11.29
Špela Prelc, Delo.si
Poletje mnogi izkoristimo za raziskovanje lepot naše dežele. Gorsko kolesarjenje prav gotovo ponuja pravo mero adrenalina in vznemirljivosti. V poletnih tednih vam bomo enkrat tedensko namignili, kam se lahko podate na krajši gorsko-kolesarski izlet. Nekaj podlage in kilometrov ste si najbrž nabrali že v pomladanskem času, zato z vzdržljivostjo in telesno pripravljenostjo ne bi smelo biti težav.

Za prvi vzpon se bomo podali na Sveti Jošt nad Kranjem, ki je Kranjčanom nekaj takšnega kot Ljubljančanu Šmarna gora ali Mariborčanu Pohorje. Hišna gora. Med najbolj zavzete "osvajalce" veljajo „Joštarji" , ki se dnevno z različnih smeri povzpnejo do vrha in zraven skrbijo še za urejanje planinskih poti.

Gorski in cestni kolesarji so tisti, ki vsakodnevno sopihajo proti vrhu izletniške točke do cerkve Svetega Jošta.
Če imate radi strmejše vzpone, bo sopihanje proti vrhu Jošta prav gotovo prava odločitev.

Opis poti

Najlažja pot vas bo po asfaltni poti vodila iz naselja Stražišče proti Čepuljam, Pševu in Javorniku, vasicam na vzpetinah Jošta, ki imajo zavidljiv razgled na Sorško polje vse do Ljubljane.

Prvi klanci iz Stražišča proti vasi Pševo (dolžine približno 2,5 kilometra) so precej strmi, ko pa zavijete iz vasi Javornik na desno proti vrhu Jošta, vas bo pričakal kar strm klanec z 18% vzponom. Če niste dovolj pripravljeni, boste na tem mestu prav gotovo začeli globlje dihati, noge pa vas bodo začele peči. Tik pod vrhom se asfaltna cesta nekoliko zravna, potem pa je zadnji vzpon do doma in cerkve prav nesramno strm.

To je opis tipičnega kolesarskega Jošta. Seveda obstajajo tudi makedamske alternative. Ena izmed njih je s severne strani iz Besnice. Pot je v večini makedamska, v krajšem delu sledi gozdni vlaki, zadnji del pa poteka po asfaltu. V Besnici sledite smerokazu za ribogojnico, na vseh odcepih se držite smeri za naravnost. Vzpon se postopoma dviguje, je precej manj strm kot prej opisana pot po asfaltu iz Stražišča. Če želite najti trenutek miru zase, bo ta smer prava za vas, saj je precej manj oblegana, kot prej opisana mimo vasi Pševo in Javornik. V primeru utrujenosti se tu lahko zapodite med borovnice, saj jih je v tem koncu precej.

Druga možnost vzpona, ki je primerna za bolj zahtevne gorske kolesarje, vodi iz Srednjih Bitenj mimo Mlinarja po pešpoti do Čepulj.

Na vrhu boste nagrajeni s prekrasnim razgledom na Julijske Alpe, na severu Karavanke s Stolom, Dobrčo in Storžičem ter na Kamniške Alpe z najbližjim Krvavcem. V prijetnem gostišču pa vam malo pod cerkvico potrežejo s hrano in pijačo.

Z vrha Jošta se lahko spustite po bolj adrenalinski gozdni poti. Pred leti je tu večkrat potekala dirka v spustu z gorskimi kolesi.

In če vam vzpon samo na Jošta ni bil dovolj, se lahko podate naprej proti Špičastemu, Lavtarskemu vrhu ali Mohorju. Čez Čepulje se lahko spustite še naprej v Selško dolino. Pa prijetno in varno vožnjo do naslednjič!