Slovenija med najbolj zaželenimi destinacijami

Čeprav statistični podatki kažejo vedno večji obisk tujcev v naših krajih, slovenski turistični delavci ne spijo na lovorikah.

Objavljeno
04. marec 2014 16.21
Helena Peternel Pečauer, Panorama
Helena Peternel Pečauer, Panorama
Svetovno znana založniška hiša popotniških vodnikov Rough Guide je na spletni strani objavila seznam najbolj zaželenih destinacij za leto 2014. Na uglednem seznamu se je znašla tudi Slovenija, in sicer kot ena od petih top držav. Tisti, ki so že obiskali našo deželo, jo na spletni strani toplo priporočajo.

Pri Rough Guidu ugotavljajo, da »ta mala državica letos vzbuja veliko simpatij pri naših bralcih«. Eden izmed njih je na njihovi spletni strani zapisal, da »je Slovenija eden najbolj presenetljivih in čudovitih krajev na svetu«, drugi je opozoril na izjemno slovensko raznolikost. »Še vedno ne morem povsem dojeti, kako prekrasna je ta država,« pa je zapisala ena od bralk. Množica takšnih in podobnih superlativov o naši turistični ponudbi je zelo presenetila urednike omenjene spletne strani.

Poleg Slovenije so se na seznamu držav, ki jih je v letu 2014 najbolj vredno obiskati, znašli še Čile, Malezija, Wales in Pakistan. Bralci Rough Guida so izbrali tudi najboljših pet mest za letos, med katera so se uvrstili Berlin, Rim, Tallinn, Budimpešta in čilski Valparaiso. Iz izkušenj so zapisali še, da turist za svoj denar največ dobi v Nepalu, v maroškem Fezu, Iranu, ameriškem Nashvillu in v osrednji Aziji.

Čeprav Slovenija po njihovih lestvicah ni med najcenejšimi, niti noben turistični kraj posamezno med najboljšimi, splošno priporočilo za obisk naših destinacij na priljubljeni in verodostojni spletni strani Rough Guide pomeni dobre obete.

Že lansko leto rekordno

Že preteklo leto je bilo, po do zdaj zbranih podatkih, za slovenski turizem rekordno. Tuji obiskovalci, denimo, so na zasebnih in poslovnih potovanjih v Sloveniji porabili 2,09 milijarde evrov, Slovenci pa smo v tujini za turistične storitve zapravili 702 milijona evrov, kar je 4,3 odstotka manj kot leto prej. Uradni podatki Banke Slovenije kažejo, da se je priliv od potovanj v naši turistični malhi lani povečal za 0,4 odstotka, če ga primerjamo z letom 2012. Več je bilo zaslužka od zasebnih potovanj pa tudi od poslovnih.

Strokovnjaki pri agenciji Spirit so pripravili statistični pregled slovenskega turizma od osamosvojitve do lani. Ugotovili so, da je upad turističnega povpraševanja v devetdesetih letih zelo zmanjšal prilive od turizma, ki so bili leta 1991 več kot polovico manjši kakor prejšnje leto. Šele leta 1994 smo spet dosegli takšne rezultate, kot smo jih imeli leta 1990. Za padec turističnih prilivov je bila tedaj deloma kriva politična nestabilnost v širši regiji, deloma pa se je poznalo, da so nam avstrijski in italijanski gostje, ki so prej množično prihajali v Slovenijo, obrnili hrbet. To se je najbolj poznalo pri prometu v obmejnih brezcarinskih trgovinah in zmanjšanju nakupa cenejšega goriva v Sloveniji. Na agenciji so ugotovili, da sta prav ukrepa, ki sta prinesla zaprtje brezcarinskih prodajaln in podražitev bencina, povzročila veliko zmanjšanje števila kupcev oziroma obiskovalcev iz teh dveh sosednjih držav. Avstrijci in Italijani so namreč prej prihranke od cenejših nakupov pogosto prelili v turistično potrošnjo.

Kljub temu se je izvoz turističnih storitev v celotnem obdobju postopoma večal, z izjemo let 1998 in 1999, ko je upadel zaradi novih političnih nemirov v regiji. Statistični podatki kažejo, da se je od leta 1994 priliv od turističnih storitev pri nas povečal za 2,7-krat in lani dosegel rekord. Poraba slovenskih turistov v tujini se je prav tako nenehno povečevala in od leta 1994 do lani zrasla že za 2,8-krat.

Promocija na Bavarskem

Dosedanja turistična statistika navdaja z optimizmom, kljub temu pa se naši turistični delavci zavedajo, da se brez nenehne skrbi za promocijo, dvigovanje kakovosti turistične ponudbe in razvijanje vedno novih idej trend rasti lahko tudi obrne. Spati na lovorikah bi bilo nevarno, zato izrabijo vsako priložnost za predstavitev slovenskih posebnosti in prednosti v tujini.

Pred kratkim so se vrnili z dveh velikih svetovnih turističnih sejmov. V Nemčiji so slovenski turizem predstavili na sejmu Free 2014, ki je potekal na sejmišču v Münchnu. To je največji sejem na Bavarskem, ki ponuja ideje za potovanja in prosti čas. Na 70.000 kvadratnih metrih površine se je predstavilo 1100 razstavljavcev iz šestdesetih držav. Sejem je obiskalo 110.000 ljudi in verjetno so kakšnega prepričali tudi slovenski predstavniki.

Slovenija, ki se že tradicionalno predstavlja na tem sejmu, je bila že dvakrat njegova država partnerica. Bavarska je Sloveniji blizu, hkrati je kupna moč prebivalcev te dežele velika, povpraševanju Bavarcev pa ponudba slovenskega turizma zelo ustreza. Predvsem veliko povprašujejo po aktivnih počitnicah v naravi, še vedno je veliko zanimanje tudi za našo obalo, zadnjih nekaj let pa radi pridejo tudi na krajše počitnice v naših termah ali obiščejo katero od naših mest.

Letos so slovenski turistični delavci našo ponudbo Bavarcem predstavili v še posebno velikem številu. Na slovenski stojnici se je predstavila pisana množica najrazličnejših organizacij: Turizem Ljubljana, Terme Snovik, Logarska dolina, Terme Dobrna, Terme Olimia, Turizem Jeruzalem in Ljutomer, Terme Čatež, Unior – program turizem, Sava Turizem, Kompas hoteli Bled, Slovenske Alpe, Združenje za pohodništvo in kolesarjenje, Alpe Adria Trail, Dolina Soče, Ustanova Fundacija poti miru v Posočju, Javni zavod Park Postojnska jama, Škocjanske jame, Turistično združenje Portorož in RRA Mura, ki je prevzela tudi pripravo in izvedbo animacije na slovenski stojnici.

»Konkurenca ponudnikov počitnic v Nemčiji in na Bavarskem je ogromna, zato nas veseli številna udeležba slovenskih partnerjev, saj le s skupnimi prizadevanji in premišljenim delom lahko vzbudimo zanimanje in privabimo Bavarce, da obiščejo Slovenijo. Pri tem je pomembno, da promocija poteka povezano, s konkurenčnimi paketi ponudb nišnih tematskih počitnic v Sloveniji,« poudarja Majda Rozina Dolenc, vodja predstavništva Spirita Slovenija v Nemčiji, ki je za osrednjo oglaševalsko promocijsko tržno akcijo slovenskega turizma na nemškem trgu letos pripravila internetno kampanjo. Ta bo imela tudi tržni del, v katerem bodo ponudniki slovenskega turizma objavili tematske pakete za goste iz Nemčije, zainteresirane pa bo nagovarjala tudi z objavljanjem oglasov na izbranih nemških portalih.

Vabilo petičnim Izraelcem

Pred kratkim pa so se promotorji slovenskega turizma vrnili tudi z največje izraelske turistične borze, IMTM. Poleg nastopa pred velikim turističnim potencialom so po končanem drugem sejemskem dnevu na slovenskem veleposlaništvu v Tel Avivu pripravili tudi sprejem za izraelske novinarje, organizatorje potovanj in turistične agente.

Tudi v Izrael je odpotovala ena najštevilnejših slovenskih turističnih delegacij doslej. Poleg krovnega organizatorja, Sektorja za turizem v okviru javne agencije Spirit, so se na dvodnevni borzi predstavili še drugi predstavniki slovenskega turizma: Terme Spa Rogaška, Turizem Bohinj, Hit Alpinea, Promet T&T, Hotel Sava Rogaška Slatina, Panoramic Travel, Happy Tours, Terme Čatež, Sava Turizem in Terme Krka.

 Slovenija je že lani, glede na leto 2012, dosegla približno 18-odstotno rast prihodov od izraelskih gostov. Izraelci so pri nas ustvarili tudi približno 27 odstotkov več prenočitev kot leto prej. Sodeč po izredno veliki obiskanosti slovenske stojnice in številnih dogovorih s tujimi poslovnimi partnerji pa so napovedi potovanja z izraelskega trga v Slovenijo za letos zelo spodbudne.

Na turistični borzi se je potrdilo, da so za izraelske goste, ki v Slovenijo najpogosteje potujejo poleti, najzanimivejše počitnice v gorah, termalnih središčih, posebno so navdušeni nad našimi naravnimi znamenitostmi, v zadnjem času pa povprašujejo tudi po krajših izletih v manjša slovenska mesta.