Ljudje zaznavamo subliminalna sporočila

Britanska raziskava je pokazala, da lahko ljudje zaznavajo subliminalna sporočila, torej sporočila, ki jih zavestni um ne zazna, prepozna pa jih podzavestni um, še posebej, če so negativna.

Objavljeno
28. september 2009 16.39
Ma. J.
Ma. J.
London - Britanska raziskava je pokazala, da lahko ljudje zaznavajo subliminalna sporočila, torej sporočila, ki jih zavestni um ne zazna, prepozna pa jih podzavestni um, še posebej, če so negativna.

V raziskavo, ki so jo izvedli na University College v Londonu, je bilo vključenih 50 ljudi. Profesorica Nilli Lavie jim je na računalniškem zaslonu pokazala vrsto besed, vsaka izmed njih pa se je na zaslonu pojavila le za delček sekunde, kar je veliko premalo, da bi udeleženci lahko besedo zavestno prebrali. Besede so bile tako pozitivne (veselje, cvetlica, mir), kot tudi negativne (agonija, obup, umor) in nevtralne (škatla, uho, kotliček). Po vsaki besedi se je moral udeleženec odločiti, ali je beseda nevtralna ali čustveno zaznamovana, bodisi pozitivno bodisi negativno, in kako prepričani so v svojo odločitev.

Raziskovalci so ugotovili, da so bili odgovori udeležencev večinoma pravilni, kadar so ocenjevali negativne besede, tudi takrat, ko o odgovoru niso bili povsem prepričani. Udeleženci so namreč pravilno razporedili 66 odstotkov negativnih besed, v primerjavi s 50 odstotki pravilno razporejenih pozitivnih besed.

"Dokazali smo, da ljudje zaznavajo čustveno vrednost subliminalnih sporočil, nazorno pa smo pokazali, da se ljudje bolj odzivajo na negativne besede," je dejala Lavieva. Dodala je, da hitra odzivnost na čustvene informacije prinaša predvsem evolucijske prednosti. "Ne moremo čakati, da se vklopi naša zavest, če vidimo nekoga, ki k nam teče z nožem v rokah, ali če vozimo v dežju ali megli in vidimo napis 'nevarnost na cesti'" .

Kljub temu, da subliminalno oglaševanje na televizijah v Veliki Britaniji ni dovoljeno, Lavieva meni, da bi bila njena dognanja lahko uporabna v marketinških kampanjah. "Negativne besede bi lahko imele hitrejše učinke - 'Ubijte hitrost" bi tako delovalo bolje kot 'Upočasnite'."

Z Lavievo pa se ne strinjajo nekateri kritiki, ki pravijo, da ni nobenih dokazov, da bi subliminalno sporočanje delovalo zunaj raziskovalnega laboratorija.