Davčne blagajne: na voljo je miniblagajna

Finančna uprava je na svoji spletni strani namestila brezplačni program za miniblagajno, tako da ga je že mogoče preizkusiti.

Objavljeno
02. december 2015 11.52
Katarina Fidermuc
Katarina Fidermuc

Miniblagajna je dostopna v poglavju o davčnih blagajnah. Program so namestili včeraj pozno popoldne.

Namensko potrdilo nujno tudi zanje

»Miniblagajna je brezplačna aplikacija za davčno potrjevanje računov,« sporočajo iz generalnega finančnega urada, pri tem pa opozarjajo na posebnosti, ki veljajo pri zdaj dosegljivem poskusnem programu.

Po pojasnilih finančne uprave je sedanji program za miniblagajno, ki so ga namestili večraj, poskusna, beta različica te storitve: »Miniblagajna je do 2. januarja 2016 namenjena spoznavanju in preizkušanju programa. Za vstop vanj mora uporabnik vnesti namensko digitalno potrdilo. Računi, ki jih bodo izdali do 2. januarja 2016, in vnešeni podatki iz vezane knjige računov se bodo davčno potrdili, ne bomo pa jih upoštevali v nadaljnih analizah.« Poskusna, beta verzija bo nameščena vse poskusno obdobje, torej do konca decembra.

Namensko digitalno potrdilo lahko izdajatelji računov od 16. novembra naročijo prek sistema eDavki, bodisi sami bodisi prek računovodskega ali davčnega servisa oziroma kogar koli, ki ima njihovo pooblastilo. Pri pooblastilih v tej povezavi veljajo običajni postopki.

Uporabna vrednost za zavezanca ni slabša

V finančni upravi ob namestitvi miniblagajne poudarjajo, da za zavezance uporabna vrednost poskusne verzije miniblagajne ni nič slabša, kakor bo od 2. januarja preizkušena različica programa: »Shranjeni bodo vsi podatki, ki jih bo uporabnik miniblagajne vnesel decembra v poskusnem obdobju, torej podatki o poslovnih prostorih, računih, ki jih bo izdal in potrdil prek nje, in o računih iz vezane knjige, ki jih bo v računalnik vnesel naknadno v desetih delovnih dneh. Vsi podatki bodo veljali tudi po 2. januarju in jih zavezancem ne bo treba vnašati znova.«

Namensko digitalno potrdilo lahko izdajatelji računov od 16. novembra naročijo prek sistema eDavki, bodisi sami bodisi prek računovodskega ali davčnega servisa oziroma kogar koli, ki ima njihovo pooblastilo. Pri pooblastilih v tej povezavi veljajo običajni postopki.

Brez namenskega potrdila se v miniblagajno ne bo mogoče vključiti, tako kot v sistem davčnih blagajn nasploh ne. V finančni upravi predvidevajo, da bodo miniblagajne uporabljali predvsem izdajatelji majhnega števila računov s preprosto vsebino, ki nimajo elektronskih naprav za izdajanje računov, in jih krati tudi pošiljali v informacijski sistem finančne uprave.

»Izdajanje računov prek miniblagajne ne bo tako avtomatizirano, kot je običajno izdajanje računov prek klasičnih programov za blagajniško poslovanje. Ni predvideno, da bo ta program omogočal izdelavo šifranta artiklov, zato bo treba posamezne postavke računa vnašati ročno. Aplikacija bo omogočala le izdelavo osnovnih poročil o izdanih računih,« že ob namestitvi poskusnega programa poudarjajo v finančni upravi.

Obvezni podatki o poslovnem prostoru

Prav tako bodo miniblagajne na spletni strani finančne uprave primerne za uporabnike vezane knjige, ki izdajajo ročno opisane račune, saj bodo morali podatke z njih v desetih delovnih dneh vnesti v informacijski sistem za potrjevanje računov. Upoštevati pa morajo splošno pravilo, ki velja za vse izdajatelje računov: preden bodo v sistem za potrjevanje vnesli prvi račun, bodo morali prek miniblagajne finančni upravi sporočiti podatke o poslovnem prostoru.

Uporabnikom miniblagajne torej ne bo treba nabaviti lastnega programa za blagajniško poslovanje, a brez računalnika ne bo šlo. Računalniški programerji svetujejo tudi malim izdajateljem računov in uporabnikom vezanih knjig, ki bodo uporabljali miniblagajne, naj si strokovni nasvet zagotovijo vsaj pri sporočanju podatkov o poslovnih prostorih, preden bodo v sistem vnesli prvi račun.

Po podatkih finančne uprave je včeraj do večera 166 zavezancev v njen informacijski sistem za potrjevanje vneslo 2362 računov. Od 1. decembra sistem za davčno potrjevanje računov deluje poskusno, od 2. januarja bo to obvezno.