Debirokratizacijski laboratoriji v visokih prestavah

Odprava administativnih ovir: v Enotnem dokumentu je bilo pred letom dni predvidenih 256 ukrepov in jih je zdaj uresničenih že 64 ali četrtina.

Objavljeno
07. november 2014 18.47
Parlament,papirji,politika,Ljubljana Slovenija 25.01.2014
Silva Čeh, gospodarstvo
Silva Čeh, gospodarstvo
Ljubljana - Administrativne ovire, s katerimi se srečujemo na vsakem koraku, se, navkljub slabim izkušnjam, tudi zmanjšujejo. Enotni dokument, s katerim se vodi evidenco ukrepov o spopadanju z lovkami birokratskega ustroja, kaže, da so jih v letu dni uresničili že četrtino od 256 predvidenih.

Enotni dokument za boljšo zakonodajno in poslovno okolje ter dvig konkurenčnosti je tisti državni dokument (Enotni dokument), v katerem je lani od oktobra naprej zbran nabor zakonodajnih in drugih sprememb, s katerimi bi naj dosegli poslovno in nasploh do življenja prijaznejšo državo. In morda tako zadržali doma tudi kakšnega od birokracije uničenega podjetnika, bogatega ali prodornega ali pa privabili kakšnega zanimivega tujega. Ali kakor pravi Jože Colarič, predsednik uprave družbe Krke: Podjetja si želijo bolj prijazno državo. Nasplošno bolj prijazne, hitrejše in bolj življenjske postopke, ki države ne bi nič bolj finančno obremenili, kot jo sedaj, delovali pa bi takoj. Sicer imajo procesi odprav birokratskih ovir že kar dolgo brado v novejši zgodovini Slovenije, saj so se začeli že vsaj leta 2005, torej skoraj pred desetletjem. V Enotnem dokumentu je bilo pred letom dni predvidenih 256 ukrepov in jih je zdaj uresničenih že 64 ali četrtina, v fazi uresničevanja so 104 ali 40 odstotkov, nadaljnih 88 ali 35 odstotkov pa še miruje. Takšni so zadnji podatki ministrstva za javno upravo (MJU), ki je zdaj odgovorno za debirokratizacijo države, a pri tem lahko navedemo, da je iz poročila o istem Enotnem dokumentu julija letos ministrstvo za notranje zadeve, takrat odgovorno, navajalo iste številke o uresničenih, potekajočih in neuresničenih ukrepih, kakor tudi, da je vzpostavilo spletno aplikacijo za poročanje o uresničevanju debirokratskih ukrepov.

Sklep bi torej lahko bil enostaven: Debirokratizacija je bila letos v poletnih mesecih na počitnicah, k čemur je svoje prispevala tudi politična nestabilnost, predvolilno prerivanje in preštevanje. Vse to pa očitno vpliva tudi učinkovitosti tistih, ki delujejo na birokratskih frontah.

Iz ministrstva za javno upravo so zdaj odgovorili, da si s pomočjo omenjene spletne aplikacije (za poročanje o uresničevanju...) lahko strokovna ali zainteresirana javnost na spletu na vladnem portalu - Ukrepi za izhod iz krize ali na portalu STOPbirokarciji ogleda, kako se posamezni ukrepi uresničujejo. Enotna poslovna točka naj bi sploh poskrbela za vse poslovne uporabnike, da bi imeli »vse na enem mestu«. Ali kakor predvidevajo na MJU: »Enotna državna poslovna točka bo imela pomembno vlogo pri poenostavljanju poslovnega okolja s strani države. Poslovnim uporabnikom bo zagotavljala vse potrebne informacije in elektronsko podprte postopke za začetek poslovanja oziroma poslovanje v Sloveniji. Standardizirala bo obrazce in poročila za državne institucije.« Za to enotno točko sta pomembna vsaj dva portala e-Vem in Eugo Slovenia. Od julija letos e-Vem nudi uporabnikom tudi celostne informacije za ustanovitev in zagon podjetja.

SOS- Javi težavo z državo

Že od decembra naprej pa bo portal e-Vem obogaten tudi s seznamom vstopnih pogojev, ki jih denimo vključuje tudi postavka Standardna klasifikacija dejavnosti in od takrat bodo uporabniki na e-Vem lahko izvedeli, ali je določena dejavnost regulirana ali ne in če je, kaj vse se zahteva za opravljanje te dejavnosti. Iz že omenjenega julijskega poročila o uresničevnaju ukrepov Enotnega dokumenta je razvidno, da se je do takrat število vstopnih regulacij zmanjšalo iz 64 na 25.

Poslovni SOS za podjetnike pa bo kanal, preko katerega bodo poslovni subjekti lahko podajali predloge za reševanje konkretnih problemov. Kakor piše v poročilu, je portal tehnično pripravljen, »zaradi odstopa vlade pa je začetek preložen na čas po konstituiranju nove vlade.« Na tem portalu boste lahko trenutno ugotovili, da na SOS za poslovne subjekte - Javi težavo z državo torej še čakamo.

Debirokratizacijski laboratoriji

V debirokratizacijskih laboratorijih so tudi gradbena dovoljenja, kar sicer še ne pomeni, da se bo čakanje nanje skrajšalo že jutri, a vendar, v prenovi je prostorska, gradbena in okoljska zakonodaja in prizadevanja za izboljšanje organiziranosti - vse to zato, da bi se skrajšalo upravne in administrativne postopke, ki ovirajo zagon investicij. MJU: »To je na zelo visoki prioritetni lestvici, vendar ker gre za spremembe na več zelo obsežnih področjih, je za dosego cilja potrebnega vsekakor nekoliko več časa.« A o tem drugič: zaenkrat odgovora, ali je za gradbeno dovoljenje potrebno tako kot leta 2010 še vedno 197 dni in 14 postopkov, še nismo dobili.