Nordstrom, brez Ivanke Trump

Presečišče: znamko predsednikove hčere so umaknili, ker »se ni dobro prodajala«.

Objavljeno
10. marec 2017 18.37
Andrej Kotar
Andrej Kotar

Ameriška veriga veleblagovnic se je pred kratkim odločila, da bo nehala prodajati izdelke Ivanke Trump, hčere ameriškega predsednika, in povzročila veliko razburjenja med zagovorniki in nasprotniki Donalda Trumpa. Spor se je zdaj nekoliko umiril in v družbi ugotavljajo, da ta ni bistveno vplival na njihovo poslovanje.

Ameriško verigo veleblagovnic Nordstrom sta leta 1901 ustanovila John Nordstrom in Carl Wallin, ki sta v svojih prodajalnah najprej ponujala samo čevlje, sčasoma sta na prodajne police začela dodajati tudi druge izdelke. Danes Nordstromove prodajalne svojim strankam ponujajo oblačila znanih blagovnih znamk, modne dodatke, nakit, kozmetiko in parfume. Družba, ki ima več kot 70.000 zaposlenih v 349 prodajalnah, je imela lani 14,5 milijarde dolarjev prihodkov.

Nordstrom je bila ena prvih družb, ki je začela prodajati čevlje Ivanke Trump, po izvolitvi ameriškega predsednika Donalda Trumpa pa je njeno sodelovanje z Ivanko postajalo vse bolj sporno za Trumpove nasprotnike. Ti so predsednikovo hčer obtoževali, da izkorišča svoje družinsko ime za poslovne koristi ter tako briše meje med promocijo svoje blagovne znamke in politiko, zato so začeli pozivati k bojkotu prodajaln, ki prodajajo oblačila njene blagovne znamke.

Nordstrom se je februarja letos odločil, da bo nehal prodajati izdelke Ivanke Trump, pobudniki bojkota pa so javno izjavljali, da so dosegli novo pomembno zmago v boju proti Donaldu Trumpu. Pri Nordstromu so trdili, da so se za umik Ivankinih izdelkov s prodajnih polic odločili samo zato, ker se je prodaja teh izdelkov lani zmanjšala za 32 odstotkov, in vztrajali so, da je bila njihova odločitev izključno poslovna. Trump se je kot ponavadi oglasil na twitterju in zapisal, da je bil Nordstrom zelo nepošten do njegove hčere.

O sporu med Nordstromom in Ivanko Trump so se na veliko razpisali tudi mediji, nasprotniki in podporniki Donalda Trumpa pa so v medsebojnih prepirih dobili novo kost za glodanje: Trumpovo podporniki so pozivali k bojkotu Nordstromovih prodajaln in obljubljali, da bo Nordstrom kmalu propadel, nasprotniki pa so opozarjali, da izdelki Ivanke Trump ustvarjajo manj kakor odstotek vseh letnih prihodkov družbe Nordstrom in da odločitev o umiku njenih izdelkov s prodajnih polic ne bo vplivala na skupno prodajo.

Dogodek za zdaj res ni bistveno vplival na poslovanje družbe Nordstrom, ki še vedno zatrjuje, da so v družbi sprejeli odločitev izključno zaradi poslovnih, ne političnih razlogov. Po odločnem zniževanju stroškov poslovanja in pospeševanju spletne prodaje se je vrednost Nordstromovih delnic v zadnjem trimesečju zvišala bolj, kakor so pred tem napovedovali analitiki, zato se v Nordstromu nič več ne bojijo morebitnih škodljivih učinkov njihove odločitve o umiku izdelkov Ivanke Trump s prodajnih polic.