Srednji sloj v Vietnamu raste in oblikuje nove potrošnike

Robustna visoka gospodarska rast skupaj z nizko inflacijo ustvarja ugodne pogoje za krepitev potrošnje.

Objavljeno
10. junij 2016 19.40
infografika
Miha Zupan, Numerica Partners
Miha Zupan, Numerica Partners
Med najbolj dinamičnimi svetovnimi investicijskimi trendi je težko prezreti rast srednjega družbenega sloja v Jugovzhodni Aziji ter z njo povezano rast potrošnje, ki ju poganja razvojna preobrazba azijskih držav.

Med temi bi bilo treba izpostaviti Vietnam, ki se pospešeno razvija ter vse bolj diha za ovratnik razvitejši Tajski, sicer najrazvitejši med državami Indokine. V grobem sicer velja, da je Vietnam po razvitosti zdaj v marsičem podoben Tajski pred dvema desetletjema. V nadaljevanju se bom Tajske zato še dotaknil kot približek Vietnama v prihodnosti.

Vietnamsko gospodarstvo je od leta 2010 do lani povprečno vsako leto raslo za šest odstotkov, IMF pa nadaljevanje tega trenda vidi tudi za prihodnje. Po njihovih napovedih naj bi vietnamska gospodarska rast v prihodnjih petih letih povprečno namreč znašala 6,2 odstotka na leto.

Robustna visoka gospodarska rast pa skupaj z nizko inflacijo ter rastjo dohodkov povprečnega Vietnamca ustvarja ugodne pogoje za krepitev tamkajšnjega srednjega sloja in z njim povezane potrošnje.

Po napovedih Economist Intelligence Unit se bo vietnamski srednji sloj, gledano skozi delež gospodinjstev z letnim prihodkom nad 10.000 dolarjev, v prihodnjih petih letih skoraj podvojil. To je razvidno iz priloženega grafikona.

Vietnamsko prebivalstvo je med azijskimi državami eno najmlajših – kar 70 odstotkov Vietnamcev je namreč mlajših od 35 let. Vietnam je med peščico svetovnih držav z zelo mlado populacijo, ki pospešeno postaja vse premožnejša.

Kaj pa vse to pomeni z investicijskega vidika? Za investitorja Vietnam s svojo hitro rastočo potrošnjo pomeni ugodno okolje za plemenitenje kapitala.

Zanimiva priložnost se skriva v malih trgovinah z vsakodnevnimi potrebščinami, ki jih v nasprotju z večino azijskih držav (še) ne najdemo na tako rekoč vsakem vogalu.

Vietnamski trg je na tem področju še nerazvit in je z dvajsetimi trgovinicami na milijon prebivalcev na repu lestvice držav v regiji.

Vodilna Tajska s 161 trgovinicami na milijon ljudi kaže, da je v Vietnamu na tem področju še veliko prostora za rast, kar podjetja v tem prostoru skupaj z ugodnimi vrednotenji na vietnamskem trgu naredi še privlačnejša. Pri tem je treba omeniti, da tudi Tajska sama zaostaja za razvitimi azijskimi trgi, kot so Koreja, Japonska, Tajvan ter Hongkong, kjer so take trgovine še bolj razširjene.