V dobrem letu je s trgov v razvoju »odšlo« tisoč milijard

Svetovni trg: zaradi upadanja juana je negotov dvig obresti, ki jih je za september napovedoval Fed.

Objavljeno
21. avgust 2015 17.23
Miha Mihalj, Alta Skladi
Miha Mihalj, Alta Skladi
Kitajski juan je v zadnjih petih letih pred nedavno devalvacijo pridobil skoraj devet odstotkov, zaradi česar je bilo logično, da bodo kitajske oblasti slej kot prej poskušale izboljšati konkurenčnost svojega gospodarstva. Glavna nevarnost, ki bi še lahko vplivala na trge, je, da Kitajska še dodatno zniža vrednost svoje valute.

To bi namreč udarilo predvsem po lokalnih kitajskih podjetjih, ki imajo veliko svojega dolga v dolarjih, in pa seveda tudi po Južni Koreji, Tajski, Maleziji in nekaterih drugih državah, ki so odvisne od izvoza na Kitajsko. Zaradi upadanja vrednosti juana je negotov tudi septembrski dvig obrestne mere, ki so ga v ameriški centralni banki zadnjih nekaj tednov bolj kot ne odkrito napovedovali.

Kitajska devalvacija, skrb o upočasnjevanju njihovega gospodarstva in naraščanje politične napetosti v državah, kot so Turčija, Rusija, Brazilija in Malezija, so povzročili velik odliv kapitala z razvijajočih se trgov. Samo v zadnjih trinajstih mesecih je s trgov v razvoju odšlo tisoč milijard dolarjev kapitala, kar je dvakrat več kot v času finančne krize v letih 2008 in 2009.

Vlagatelji postajajo po korekciji na kitajskem trgu spet previdni in zato so v zadnjem času v ospredju bolj defenzivne panoge, kot so farmacija, podjetja iz javne oskrbe in osnovne potrošne dobrine. Dobro se je letos izkazal sektor osnovnih potrošnih dobrin. Ta je sicer med analitiki zaradi visokega vrednotenja podjetij nepriljubljen. A podjetja imajo dobre rezultate, stroškovna inflacija pa jim tudi letos ne bo delala težav. Ravno obratno. Nižje cene surovin in posledično stroškov so še povečale prostor za rast dobička teh podjetij. Zadnji drastični padci surovin in vztrajno padanje agroživilskih surovin med letom (kot so kava, sladkor in pšenica) dajejo dobro podlago, da bo sektor izboljšal marže.

Zadnje objave podjetij iz pivovarskega sveta kažejo, da azijske države kljub temu ne delajo tako slabo. Iz rezultatov pivovarskih velikanov, kot sta Heineken in Carlsberg, je razbrati, da se na azijskih trgih zelo povečuje prodaja piva. V prvih šestih mesecih poslovanja imata oba velikana od pet- do šestodstotno količinsko rast. Obeti panoge pa ostajajo ugodni, če povzamemo prehranskega velikana Nestle, ki si za letos obeta zavidljivo petodstotno organsko rast.

Od evropskih trgovcev pa preseneča nizozemski Ahold, ki mu po stagnaciji na domačem trgu spet raste prodaja, kar kaže, da potrošnja le ni tako slaba. Ob padajočih cenah surovin bi se morala potrošnja zaradi vse večjega razpoložljivega dohodka v drugi polovici leta še izboljšati.

Avtor upravlja podsklade Alta Gold, Alta Goods, Alta Energy, Alta New Europe. V prispevku izraža lastno mnenje in ni lastnik omenjenih delnic, Alta Skladi in z njo povezane osebe pa so lahko lastniki omenjenih delnic.