Za vinjeto morda 115€ in nova kategorija za kombije

Vlada bo danes mogoče obravnavala tudi nove cene za uporabo avtocest.

Objavljeno
24. julij 2013 18.39
lvi_dars
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo

Ljubljana – Vlada naj bi na tokratni četrtkovi seji odločala tudi o svežnju dokumentov, ki zadevajo cestnine in cestninjenje, a ob zaključku redakcije še ni bilo znano, ali bo to na dnevnem redu. Gre za podražitev avtocestnih nalepk za avtomobile in motorna vozila ter spremembo cestninskega režima in oziroma cenika za tovorna vozila.

Predlog je bil v obravnavi že prejšnji teden, a je vlada pred odločanjem hotela pridobiti še nove scenarije in izračune učinkov. Pri podražitvi vinjet ni posebnih zadreg, saj sedanji cenik velja že od leta 2009, letni strošek za uporabo avtocest pa je po splošnem mnenju relativno poceni. Po prvotnem predlogu bi se letne vinjete za avtomobile podražile s 95 na 110 evrov, za motorna kolesa pa s 47,5 na 55 evrov. Cene nalepk za krajša obdobja se ne bi spremenile.

Po naših neuradnih virih je novi predlog celo višji: vinjeta za avtomobile bi se podražila na 115 evrov. Poleg tega bi uvedli nov vinjetni razred, namreč za kombinirana vozila (ne pa tudi za avtodome). Letna vinjeta bi stala 220 evrov, mesečna 80, tedenska pa 40 evrov. Argument: kombiji so komercialna vozila, zato je bili doslej z avtomobilsko nalepko nesorazmerno nizko obremenjeni.

Druga zgodba pa so avtoprevozniki. Ti so se izjemno ostro odzvali na predloge podražitve cestnine za tovornjake (te so menda v določenih postavkah 70- in večodstotne). V minulem tednu so se nekajkrat mudili na pogovorih na infrastrukturnem ministrstvu in pojasnili, da bi predvideni ukrepi panogo pahnili v bankrot. Kot je razumeti, pogovori še niso zaključeni, zato je pričakovati, da (vsaj o tem delu predlogov) a teden vlada še ne bo odločala.

V vsakem primeru Dars finančno injekcijo nujno potrebuje, saj bo le tako lahko - v kombinaciji z refinanciranjem in reprogramiranjem kreditov - servisiral svoja posojila. V prihodnjih petih letih bo moral namreč odplačati kar za 1,6 milijarde evrov finančnih obveznosti, in tega prihodki od cestninjenja ob sedanji strukturi dolga nikakor ne omogočajo. Ker pa za Darsove obveznosti jamči država, lahko pride do unovčevanja garancij, torej bi breme padlo na vse slovenske davkoplačevalce.