Avtobusna podjetja brez davčnih olajšav

Brez sodobnih avtobusov (in koncesij) ne bo primernega javnega potniškega cestnega prometa.

Objavljeno
25. november 2014 15.40
regent/mariborska avtobusna postaja
A. S., gospodarstvo
A. S., gospodarstvo

Ljubljana – Avtobusnim koncesionarjem v javnem potniškem prometu počasi spet prekipeva – letos spomladi so šele po grožnji s protesti dobili denar za sprotno opravljanje javne gospodarske službe. Zdaj opozarjajo na iztek davčnih olajšav pri nakupu ekoloških avtobusov in na dejstvo, da se rok za podelitev novih koncesij hitro približuje.

Avtobusna podjetja, članice Združenja za promet v okviru GZS, so v sporočilu zapisala, da že več kot osem mesecev opozarjajo pristojni finančno in infrastrukturno ministrstvo »na nerazumno in absurdno obnašanje države do avtobusnega prevoza in izvajanja javnega cestnega potniškega prometa v Sloveniji«.

Na ministrstvo za finance so naslovili več pobud za spremembo davčne zakonodaje, »saj z letošnjim letom ni več izjeme za uveljavitev znižanja davčne osnove za 40 odstotkov investiranega zneska v opremo in v neopredmetena sredstva, in sicer pri avtobusih z najbolj čistimi motorji (EURO V., V. EEV in VI.)«. V letošnjem letu pa izjema velja le za avtobuse z motorji na hibridni ali električni pogon. Avtobusna podjetja opozarjajo, da gre za neustrezno opredelitev izjem, kar nakazuje tudi ohranitev izjeme pri olajšavah za tovorna motorna vozila z motorji, ki ustreza najmanj emisijskim zahtevam EURO VI.

Na infrastrukturnem ministrstvu pa ne dobijo ustreznega sogovornika, »ki bo lahko nakazal strategijo bodočega izvajanja javnega cestnega potniškega prometa v Sloveniji. Prihodnje leto koncesionarjem namreč potečejo veljavne koncesijske pogodbe za izvajanje javnega cestnega potniškega prometa, poleg tega pa je to skrajni rok za objavo razpisa za podelitev novih koncesij.«

Odprava znižanja davčne osnove avtobusne prevoznike »preseneča tudi zaradi prizadevanja in jasne ambicije države, da spodbudi razvoj in uporabo javnega potniškega prometa v Sloveniji«. Država mora po njihovem mnenju »na področju javnega prometa stopiti v korak z drugimi evropskimi državami. Sodobni trendi mobilnosti temeljijo na sodobnem, do uporabnika prijaznem javnem potniškem prometu, kar poleg ustreznega sistema javnega potniškega prometa pomeni tudi sodoben vozni park javnega prometa.«

Slovenski avtobusni vozni park je po navedbah prevoznikov »izrazito zastarel, saj je povprečna starost avtobusov še vedno 10,5 leta. V zadnjih letih se je starost avtobusov izboljšala,« vendar so prepričani, da bo pozitiven trend tudi zaradi odprave te izjeme spet zastal.

Do konca prihodnjega leta bo treba podeliti koncesije za izvajanje gospodarske javne službe (gjs) javni potniški prevoz v cestnem prometu. Kljub dogovoru na ministrstvu, da bodo še letos podana izhodišča za izvedbo razpisa za podelitev koncesij ter predstavljena strategija bodočega izvajanja javnega cestnega potniškega prometa, prevozniki še vedno nimajo »kompetentnega sogovornika, ki bi lahko odgovarjal na številna vprašanja vpletenih avtobusnih prevoznikov. Zaradi zahtevnosti postopkov pri razpisu za podelitev novih koncesij med avtobusnimi prevozniki upravičeno obstaja bojazen, da bo ministrstvo zaradi pomanjkanja časa spet sprejelo nepremišljene in napačne ukrepe ter postavilo v negotovost korektno izpeljavo javnega razpisa, čemur smo bili priča že v letu 2010.«