Dobra prodaja letal se obeta tudi v prihodnje

V Airbusu ugotavljajo, da se kljub ohlajanju gospodarstva ne zmanjšuje povpraševanje po novih letalih.

Sun, 21.02.2016, 15:01

Airbus in Boeing z milijardnimi posli

Singapur - Evropski Airbus in ameriški Boeing, največja izdelovalca letal na svetu, sta na največjem azijskem letalskem sejmu v Singapuru sklenila več poslov v skupni vrednosti nekaj milijard dolarjev. Tako bo Airbus filipinski letalski družbi Philippine Airlines dobavil šest letal A350-900 v vrednosti 1,85 milijarde dolarjev, Boeing pa kitajski družbi Okay Airways 12 letal različnih modelov v vrednosti 1,3 milijarde dolarjev. Po mnenju strokovnjakov bo prav azijska regija v prihodnjih letih motor rasti letalskega prometa.

Glavni letalski proizvajalci poudarjajo, da povpraševanje po potovanjih v Aziji še vedno narašča, še posebej zaradi vedno večjega srednjega razreda. Boeing napoveduje, da se bo v naslednjih 20 letih na svetu povpraševanje po novih letalih povečalo na 38.000 letal, kar je precej več, kot so napovedali pri Airbusu. Največ, 38 odstotkov, naj bi jih potrebovali prav v Aziji, 21 odstotkov v Severni Ameriki, 19 odstotkov pa v Evropi.

 

V prihodnjih dvajsetih letih bodo samo azijski letalski prevozniki po ocenah Airbusa in Boeinga potrebovali od 12.500 do 15.000 novih letal, čeprav so svoje flote v preteklem desetletju podvojili na skoraj 6000 letal.

Podatki o povečevanju letalskega prometa in napovedi letalskih proizvajalcev, predvsem Airbusa in Boeingam, kažejo, da je azijsko-pacifiška regija motor svetovne prodaje letal, so ta teden ocenili na sejmu Singapore Airshow, ki je največji letalski sejem v regiji.

Ob hitri rasti prometa se pojavlja tudi zaskrbljenost, da varnostni standardi temu ne sledijo. Poročilo Mednarodnega združenja za letalski promet (IATA) za leto 2014 kaže, da je bilo v azijsko-pacifiški regiji 14 letalskih nesreč, kar je veliko več kot v drugih regijah sveta.

Varnost zahteva več naložb

Za azijske prevoznike je bilo ugodnejše lansko leto, vendar so kljub temu imeli še vedno več resnih nesreč na število letal kot Severna Amerika in Evropa. Analize kažejo, da je za nesreče krivo predvsem slabo upravljanje, saj regulatorji niso zagotovili osebja in tehnične opreme, potrebnega za regulacijo toliko letal in poletov.

Potnike v Aziji lahko po mnenju strokovnjakov skrbi predvsem dvoje: razmah nizkocenovnih letalskih prevoznikov in infrastruktura na letališčih. Strokovnjaki opozarjajo, da varnost ni poceni in zahteva investicije v urjenje osebja, sodobno opremo in njeno tekoče vzdrževanje, kar velja tudi za nizkocenovne prevoznike.

Več letal in poletov pomeni, da bodo vse več prometa morala sprejeti tudi regionalna in manjša letališča, kar bi nekaterim povzročilo precejšnje težave. Analitiki se strinjajo, da je pred državami v Jugovzhodni Aziji v letalskem prometu in pri zagotavljanju varnosti še veliko resnih nalog.

Največ novih letal bo potrebnih v Aziji

Evropski letalski prevoznik Airbus, ki je imel lani naročenih 1080 letal v kataloški vrednosti 141,6 milijarde dolarjev, ocenjuje, da bodo letalski prevozniki po vsem svetu v prihodnjih dvajsetih letih ob sedanji rasti letalskega prometa potrebovali 32.600 novih letal.

Največji del novih letal bodo naročili v azijsko-pacifiški regiji, kjer bodo v omenjenem obdobju potrebovali 12.800 novih letal v vrednosti okoli 2000 milijard dolarjev. Airbus je letalskim prevoznikom v azijsko-pacifiški regiji lani dobavil 282 letal in od tam prejel 421 novih naročil. Čeprav se svetovno gospodarstvo ohlaja, v Airbusu niso zaznali večjega upada pri povpraševanju po novih letalih.

Prijavi sovražni govor