Drugi tir šele po letu 2019

ZL piše Miru Cerarju: Odstavili bi ministra Petra Gašperšiča, češ da je njegova podpora utemeljena na laži.

Objavljeno
12. oktober 2016 23.36
mdr gašperšič
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Koper – »Zdaj je jasno, da obljube, ki jo je dal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, ne bo mogoče izpolniti, zato vas pozivamo, da takoj predlagate njegovo razrešitev v državnem zboru,« so zapisali poslanci Združene levice v včerajšnjem odprtem pismu premieru Miru Cerarju. Kot dokaz so navedli vsebino predlaganih sprememb državnega proračuna za leto 2017, v katerih je jasno zapisano, da je gradnja drugega tira predvidena šele po letu 2019.

Minister Peter Gašperšič je ob obravnavi predloga za interpelacijo v državnem zboru izjavil, da bo odstopil, če se drugi tir ne bo začel graditi pred koncem prihodnjega leta. »Sam sem si postavil cilj, da bomo prihodnje leto začeli graditi drugi tir. Če mi to ne bo uspelo, bom sam odstopil,« je bila izjava, ki so jo povzeli vsi slovenski mediji. V državnem zboru pa je dejal: »Nikoli ni bilo vprašanje drugi tir da ali ne, ampak vedno le v kakšni časovni dinamiki in s kakšno finančno konstrukcijo. Danes na ti dve ključni vprašanji odgovarjam: z javno-zasebnim partnerstvom, ki bo vzpostavljeno v podjetju 2 TDK, in z začetkom gradnje leta 2017.«

»V obdobju od 2014 do 2020 neizvedljivo«

Le dva dni po veliki podpori v državnem zboru, torej 22. septembra je vlada na svoji redni seji potrdila predlog sprememb državnega proračuna za leto 2017. V poglavju promet in infrastruktura so pojasnjene spremembe ciljnih vrednosti za zgrajene železniške proge. V teh piše: »Financiranje gradnje drugega tira z javno-finančnimi viri zaradi drugih nujnih investicijskih projektov, ki morajo biti izvedeni hkrati na cestni in železniški infrastrukturi, v obdobju od 2014 do 2020 z vidika makrofiskalne konsolidacije ni izvedljivo. Gradnja drugega tira železniške proge na odseku Divača–Koper, dolga 27,1 kilometra, ob sklenitvi javno-zasebnega partnerstva predvidena po letu 2019.«

V poslanski skupini Združene levice so dodali, da po takem zapisu v proračunu očitno ni pravne podlage, da bi se gradnja začela prej. »Minister Gašperšič je pri pripravi proračuna sodeloval in se z njim na koncu tudi strinjal. Jasno je, da se je minister ob podajanju izjav v postopku interpelacije zavedal, da govori neresnico. Nadaljnja podpora vlade in koalicije njegovemu delovanju je torej utemeljena na lažni Gašperšičevi obljubi,« trdijo v Združeni levici.

Da se gradnja drugega tira po sistemu javno-zasebnega partnerstva ne more začeti prej kot leta 2021 ali 2022, je v pogovoru za nacionalni televizijo dejal tudi ekonomist Jože P. Damijan. Ocenil je še, da je vse zavlačevanje posledica ponovnih poskusov ustanovitve holdinga med SŽ in Luko Koper ter poskusov predaje tega holdinga avstrijskim državnim železnicam.