Omenjenih 68 milijonov evrov namerava Slovenija porabiti za pripravljalna dela (dostopne ceste in premiki cest, infrastrukture in deponije) ter projektno dokumentacijo za izvedbo drugega tira. Junija bi objavili razpis za izvajalce pripravljalnih del, ki naj bi se začela jeseni (če ne bo vloženih revizij). Jeseni pa namerava ministrstvo objaviti še dolgo pričakovani razpis za pridobitev izvajalcev samega drugega tira, pri čemer upa, da bi dela lahko oddali še leta 2017. Prav tako upa, da mu bo do konca leta vendarle uspelo sestaviti oprijemljivo finančno konstrukcijo s konkretnimi finančnimi viri. Drugi razpis za evropska sredstva se odpre že to sredo in zaključi junija. Pri drugem razpisu na sredstva CEF ministrstvo računa na sto milijonov evrov nepovratnih sredstev. Za tretji del evropskih sredstev (okoli sto milijonov evrov kohezijskih sredstev) pa poteka postopek za spremembo operativnega programa evropske kohezijske politike za finančno perspektivo do konca leta 2020 (preusmeritev iz drugih projektov).
Neznanka: kaj bodo dobili Madžari za 200 milijonov
Drugi vir sredstev bo približno 300 milijonov evrov kredita pri Evropski investicijski banki (EIB), za katerega se bo Slovenija 16. februarja na svetovalnem organu EIB dogovarjala o časovnem načrtu črpanja. Jamstva zanj bi Sloveniji dal Evropski sklad za strateške naložbe (EFSI). Minister je povedal, da bi to bil kredit z najnižjo mogočo obrestno mero in za obdobje trideset let. Za poplačevanje tega posojila bi uporabili del uporabnine železnic, del cestnine, ki jo plačujejo tovornjaki, preostali del pa bi prispevala državni proračun in delno Luka Koper.
Tretji vir so kapitalski vložki. Poleg zagotovljenih dvesto milijonov evrov iz slovenskega državnega proračuna naj bi dvesto milijonov zagotovila predvsem Madžarska, ki je že sprejela trdna zagotovila. Dodatne vložke (manj trdno) obljubljata še Češka in Slovaška (in morda celo Poljska). Če bo Madžarska res investirala dvesto milijonov evrov v podjetje 2TDK, bi po enem od scenarijev pridobila kar 50-odstotkov v tem podjetju. Na Delovo vprašanje, kako je mogoče, da bi Madžarska dobila tako velik delež, je Gašperšič pojasnil, da to še ni dokončno, da se o tem še pogajajo in bo to stvar zakona o drugem tiru, ki bo v vladno proceduro prišel spomladi. Radi bi ga sprejeli pred junijsko oddajo druge vloge za evropska nepovratna sredstva. Minister je pojasnil, da bo največja pridobitev Madžarske z drugim tirom precej lažji dostop do koprskega pristanišča. Zanikal je, da bi Madžarska z vložkom v 2TDK pridobila prednost pri gradbenih delih, prav tako, da bi to podjetje imelo lastništvo v Luki ali na SŽ. Podjetje 2TDK bo prevzelo v upravljanje obe železniški progi med Divačo in morjem.
Kapitalske vložke
Pogodbeno partnerstvo
Ministrstvo ne govori več o javno-zasebnem partnerstvu, saj zasebnikov ni več, ampak o pogodbenem partnerstvu z drugimi državami. Sprejeli so model ekonomista Jožeta Damijana. Eden od temeljev gradnje bo kredit EIB, ki bi ga poplačevali po zelo podobni formuli, kot je bila Damijanova. Le da sta od prvih resnih pomislekov nad javno-zasebnim partnerstvom minili dve leti.