Na osemurno vožnjo z vlakom v Budimpešto spet čez Hodoš

Nov železniški vozni red: obnovljene povezave s hrvaškimi obmejnimi kraji. Tudi na Opčine, do Buzeta itn.

Objavljeno
04. december 2014 10.54
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo

Ljubljana – Od nedelje, 14. decembra, ko začne na evropskih železniških tirih veljati nov vozni red, bodo med slovensko in madžarsko prestolnico spet vozili direktni vlaki − in to čez Hodoš. Očitno se končuje tudi obdobje krčenja »maloobmejnih« povezav.

Po novem se bo namreč mogoče spet peljati do Opčin, Buzeta in Đurmanca, do Čakovca pa kar po obeh progah: ob sobotah iz Lendave, vsak dan pa iz Ormoža.

Iz objavljenega novega voznega reda SŽ je mogoče razbrati, da se po nekajletnem premoru vrača na tire Cittadela, vlak med Ljubljano in Budimpešto, tudi z nizkocenovno enosmerno vozovnico (SparShine Budapest/Ljubljana) za 19 evrov za minuto manj kot osem ur dnevne vožnje (10.25 iz Ljubljane in 13.25 iz Budimpešte).

Odslej tako vsaj eno leto ne bo treba skozi Zagreb, čeprav bo Lisinski imel zvezo proti Madžarski. Po goričanski progi napovedujejo slovenski železničarji še nočne sezonske vlake med Budimpešto in Koprom ter Koprom in Moskvo, kjer pa prav kakšnega velikega zanimanja doslej ni bilo zaznati. Verjetno tudi zato, ker vozijo vlaki čez Ukrajino.

Skozi Zagreb bo proti Beogradu peljal še en vlak več kot doslej. In to v obe smeri nočni, z ležalniki. Beograjski vlaki imajo potem v srbski prestolnici zveze proti Makedoniji in Črni gori.

Pa v Italijo ...

Med Slovenijo in Italijo so bile pred leti prekinjene vse vlakovne potniške povezave, posledično pa tudi direktna v Budimpešto, ker pri naših zahodnih sosedih zanje ni bilo posluha.

Po novem voznem redu se bo s petimi pari vlakov – sprva pa s kombiji – mogoče peljati od Sežane do Opčin, potem pa z znamenitim openskim tramvajem navzdol do Trsta. Ali pa z avtobusom − Trieste Trasporti, ki ga propagirajo SŽ −, ker je po železniških tirih okoli Nabrežine pač predaleč. Tudi na drugo stran, proti Ljubljani, se bo seveda prve mesece treba peljati z avtobusom, saj po notranjski progi zaradi žledoloma potniški vlaki vsaj še do pomladi, nič pa ne bi bilo presenetljivo če do poletja ali celo jeseni, ne bodo vozili.

... in Hrvaško?

Oživlja se tudi istrska proga. Vsak dan do Buzeta, kjer sledi prestopanje na vlak proti Pulju, več povezav pa bo med prazniki in poleti – nekaj med postajo Hrpelje - Kozina in Puljem, nekaj pa bo direktnih vlakov Ljubljana–Pulj. Med Metliko in Karlovcem bosta še naprej vozila dva para vlakov.

Poseben dosežek je obnovitev voženj med Slovenijo in hrvaškim Zagorjem v smeri proti Krapini oziroma med Celjem in Đurmancem, saj po progi od obmejnega Sv. Roka oziroma Rogatca vlaki čez mejo niso vozili več kot dve desetletji. (Še dlje pa med Celjem, Rogatcem, Krapino in Zagrebom.) Na rogaški progi bodo tri praznične sobote (20. in 27. decembra letos in 3. januarja 2015) ter vse sobote med 4. aprilom in 26. septembrom med Rogaško Slatino oziroma po drugem kraku med Podčetrtkom in Velenjem skozi Celje seveda vozili »zdraviliški« vlaki.

Med Celjem in Podčetrtkom pa bo prav tako ob sobotah od 25. aprila do 26. septembra vozil čisto pravi muzejski vlak – tak iz 19. stoletja in ne tak iz sredine dvajsetega, ki sicer redno vozi po kozjanskih tirih. Zanj bodo seveda veljale posebne cene.

Proti severu je nekaj manjših sprememb, največja je vsekakor povezava med Gradcem in Prago ter v nasprotni smeri s šestimi pari hitrih vlakov RailJet, ki imajo s slovenskim omrežjem povezave prek Špilja (in Maribora).