Najugodnejša ponudba SŽ ni bila popolna

Z integracijo javnega potniškega prometa in enotne vozovnice se bo ukvarjala državna revizijska komisija.

Objavljeno
13. februar 2015 17.01
Avtobusna in železniška postaja
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo

Ljubljana - Najugodnejšo ponudbo za uvedbo integriranega javnega potniškega prometa (IJPP) v Sloveniji je avgusta lani oddala združba s prvonavedeno SŽ Potniški promet (SŽ PP). Ker pa je bila ponudba po presoji infrastrukturnega ministrstva nepopolna, je bila izbrana druga prijavljena združba s prvopodpisano Agencijo za promet (AzP).

Na SŽ so prepričani, da "izbor ni bil ustrezen, saj so SŽ izpolnjevale vse zahtevane pogoje in bile cenovno za dva milijona ugodnejše", zato so zahtevali revizijo. Prepričani so, "da bo postopek za SŽ rešen ugodno." Na MzI bodo na revizijski zahtevek SŽ PP odgovorili v zakonskem roku. Dodajajo pa, da so roki "za tako zahtevno problemetiko izredno kratki, saj mora MzI zelo podrobno odgovoriti in predstaviti dokazila na vsako trditev iz zahtevka za revizijo. To pomeni tudi zelo podrobne preglede nalog, ki so že bile izvedene in vlog ter deležev, ki so jih imeli pri teh nalogah posamezni izvajalci."

Sklepati je moč da se bo primer IJPP v naslednji fazi v vsakem primeru - če si bo MzI premislilo ali ne - znašel v obravnavi na državni revizijski komisiji (DRK). Ki sicer uspeva odločati v zakonsko predvidenih 15 dneh, ki jih v zapletenih primerih lahko podvoji na 30 dni. DRK včeraj primera še ni dobil v obravnavo, tako da je težko verjeti, da bi do podpisa pogodbe prišlo še v tem mesecu ali v začetku marca.

Po pogodbi naj bi izbrani izvajalec sistem IJPP z enotno vozovnico vzpostavil v 15 mesecih. Planira se, da bi prihodnjo pomlad izvajali pilotne projekte, od junija 2016 pa bi bila enotna vozovnica v uporabi na celotnem območju države. Kar pomeni, da bi morali začeti delati v začetku letošnjega marca. Ob podpisu pogodbe v začetku prihodnjega meseca bi še bilo moč izkoristiti večino evropskih sredstev, evropsko sofinanciran projekt pa mora biti zaprt do konca leta 2016.

Na infrastrukturnem ministrstvu so - potem ko so v združbi SŽ PP popravili računske napake, zaradi katerih je prišlo zaradi zaokroževanja v preglednici MS Excel - obe ponudbi censko ovrednotili. Pri tem so ocenjevali stroške za izvedbo naročila in za vzdrževanje v petletnem obdobju po uvedbi sistema IJPP. V SŽ PP, kjer bi skupaj z dedevejem projekt izvedli za slabih sedem milijonov evrov, so dobili vseh 600 možnih točk, v AzP, kjer bi se končna obdavčena cena ustavila pri 8,5 milijona evrov pa vsega 260 točk.

A ponudba SŽ PP se je po mnenju MzI izkazala za nepopolno in je taka ostala tudi po dodatni obrazložitvi. Na ministrstvu so namreč ugotovili, da temelji predračun na lastni strokovni oceni in izkušnjah, pri pridobitvi veljavnih ponudb nosilcev materialnih pravic potrebnih za delovanje sistema pa SŽ PP ni uspel. Skupna ocenjena vrednost teh avtorskih pravic je skoraj šeststo tisoč evrov. Na ministrstvu so se - preprosto povedano - ustrašili, da pri ponudbi SŽ PP ne gre za končno ceno. Res pa je, da bi tudi ob plačilu teh avtorskih pravic bila ponudba SŽ PP censko ugodnejša.