Nemške vinjete tik pred uveljavitvijo

Letna vinjeta bo v povprečju stala 74 evrov, pri čemer bo cena odvisna od velikosti in okoljske prijaznosti avtomobila.

Objavljeno
08. maj 2015 16.17
Je. G., Delo.si
Je. G., Delo.si
Bonn − Načrt uvedbe cestnine za osebna vozila na nemških avtocestah je premagal še zadnjo oviro. Predstavniški svet nemških zveznih dežel bundesrat se je danes odpovedal pravici do zahteve po presoji spornih vinjet na mediacijskem odboru parlamenta, ter potrdil zakonodajo, ki jo je bundestag sprejel konec marca.

Z vinjetami bodo morala biti opremljena osebna vozila nemških državljanov med vožnjo po avtocestah in zveznih cestah ter vozila tujih državljanov za vožnjo le po avtocestah.

Letna vinjeta bo v povprečju stala 74 evrov, pri čemer bo cena odvisna od velikosti in okoljske prijaznosti avtomobila. Za tujce bodo poleg tega na voljo še desetdnevne in dvomesečne vinjete, za katere bo treba odšteti od pet do 30 evrov.

Vendar pa bodo cestnino pravzaprav plačevali le tujci, saj bodo domačini dobili plačani znesek povrnjen skozi nižji davek na osebna vozila, je poročala nemška tiskovna agencija DPA.

Celoten postopek bo izveden elektronsko in torej ne bo treba lepiti vinjet na avtomobilsko steklo. Cestnino bo mogoče poravnati s plačilom po internetu ali na bencinskem servisu, nadzor pa se bo vršil elektronsko prek registrske tablice avtomobila, piše STA.

Enkrat v letu 2016

Kdaj točno bo Nemčija uvedla cestnine za osebna vozila, še ni natančno določeno. Znano je le, da bo to v letu 2016, letni prihodki pa so po odštetju stroškov ocenjeni na 500 milijonov evrov. Kritiki o tej številki dvomijo.

O vinjetah sta se dogovorili koalicijski partnerici SPD in CSU, a v CSU so se bali, da bi predstavniški svet zveznih dežel utegnil projekt na zadnjih metrih poti zavreti, da bi dodatno uveljavili izjeme za avtocestne odseke v bližini državne meje.

Nasprotovanje vinjetam so izrazili predvsem v zveznih deželah Severno Porenje - Vestfalija, Porenje - Pfalz in Baden - Württemberg, kjer se bojijo, da bodo cestnine povzročile gospodarsko škodo obmejnim regijam.

Nemški minister za promet Alexander Dobrindt se je v današnji razpravi še enkrat zavzel za vinjete. »Dolgoročno bodo zagotovile zgraditev naše infrastrukture,« je dejal.