Prej se pripraviš na prihodnost, lažje živiš

Motokrosist Klemen Gerčar je začel s servisom in trgovino z motoristično opremo.

Objavljeno
05. januar 2018 10.30
Mojca Finc
Mojca Finc

Motokrosist Klemen Gerčar tekmuje v panogi, v kateri si lahko približno pet najboljših dirkačev na svetu v najmočnejši kategoriji, elitnem razredu MXGP, že med kariero zagotovi lagodnejše življenje tudi po končani športni poti.

»Če zmagaš na tekmi za svetovno prvenstvo, od organizatorja ne dobiš niti centa. Sam se moraš znajti z osebnimi pogodbami,« je razkril motokrosist, ki ga sezona stane 150.000 evrov. Strošek pokrije z osebnimi sponzorji. Sam ni med tistimi petimi, ki si z uspehi napolnijo bančni račun. Dve leti zapored je bil zaradi poškodbe bolniško odsoten, v tem času pa je začel posel, s katerim se bo ukvarjal, ko bo nekega dne motor pospravil v kot. Doma si je uredil delavnico za popravilo motorjev in trgovino z motoristično opremo.

Za vse skrbi sam

Nekdanji svetovni prvak v razredu MX3 se je pred tremi leti odločil v elitnem MXGP nastopati z lastno ekipo. Ko bo nekega dne končal kariero vrhunskega športnika, bi rad ostal v motokrosu. Želi si, da bi takrat drugi tekmovali zanj, on pa bi vodil ekipo.

»Kariera vsakega vrhunskega športnika se enkrat konča. Prej ko si pripraviš stvari za prihodnost, lažje in boljše lahko živiš,« je dejal sogovornik, ki se je skozi šport naučil vztrajnosti, delavnosti, potrpežljivosti, pridobil je samozaupanje in razvil menedžersko žilico.

Ideja za trgovino se mu je porodila, ko je razmišljal, kako bi pri sponzorjih upravičil njihov denarni vložek. Kot na dlani se je zdela zamisel o prodaji njihovih izdelkov. »Ljudje so me začeli spraševati, kje dobim kateri kos opreme. Šlo je postopoma, od skladišča do poslovnega prostora. Zdaj imam delavnico, servis in trgovino,« je pojasnil Gerčar, ki posel pod imenom Sixtytwo vodi sam.

V prihodnosti bi rad na to mesto postavil koga drugega, on pa bi se osredotočil na nove projekte, ki jih ima v mislih. »Če imaš dobre temelje, včasih gradnja traja malo dlje, da na koncu postaviš veliko hišo. Na vse skupaj gledam dolgoročno,« se zaveda, da mora stopati korak za korakom. Prvi bo vrnitev v konkurenco marca letos na dirki za svetovno prvenstvo.

Prihodnosti se ne boji

Največ povpraševanja je po nakupu čelad in servisu motorjev ter pripravi vzmetenja. Pri servisu mu pomaga mehanik, sicer pa sodeluje z dvema – ko je z enim na treningih in tekmah, drugi poskrbi doma za stranke. »Ne glede na to, ali je stranka vrhunski tekmovalec ali rekreativni motorist, vse obravnavamo enako. Delu se posvetimo 100-odstotno,« je poudaril, da sta mu zaupanje in zadovoljstvo strank na prvem mestu.

Izkušnje iz prakse mu pomagajo pri vseh projektih, ki se jih loteva. V prihodnosti si želi, da bi njegova znamka Sixtytwo postala najuspešnejša za servis in trgovino terenskih motorjev. Poleg vodenja ekipe v vrhunskem športu bi rad v svoji akademiji delal z mlajšimi motokrosisti in jih trenersko ter menedžersko usmerjal na njihovi poti. »Če bi se kdo izkazal za zelo talentiranega, bi ga lahko s svojo ekipo pripeljal med najboljše na svetu. Ogromno načrtov imam, kaj bom počel po karieri, zato me ne skrbi, kaj bo z mano, ko ne bom več tekmoval. Mora pa kakšen še počakati,« je razkrival 27-letnik, ki je kot vrhunski športnik zaposlen pri Slovenski vojski.

Njegov karierni cilj je vselej bil, da bi enkrat v življenju vozil za profesionalno ekipo. Ko je to uresničil, so se pojavili drugi, postal je svetovni prvak v razredu MX3. »Ena stvar vodi v drugo. Ne smeš se prehitro zadovoljiti, sicer ostaneš na isti točki, treba se je vedno nekaj novega naučiti, migati naprej. Zanimivo bo, ko bom starejši in bom lahko pogledal nazaj, kaj sem ustvaril,« Gerčar optimistično gleda v kariero po karieri.