Sedem znakov slabe organizacijske kulture

Na delovnem mestu ne prezrite: ključni element prijetnega delovnega okolja je dobra komunikacija.

Objavljeno
18. april 2016 13.40
Cveto Pavlin
Cveto Pavlin
Organizacijska kultura je celostni sistem vrednot, norm, pravil, stališč, prepričanj, načinov izvajanja procesov in postopkov, vedenja zaposlenih, skupnih ciljev ter vrste in oblike interakcij tako znotraj poslovnega sistema kot z zunanjim okoljem.

S pomočjo vseh navedenih elementov se organizacijska kultura tudi razvija, krepi, ohranja in obenem spreminja ter prenaša na nove pripadnike sistema. To pomeni, da je organizacijska kultura temelj za razvoj in krepitev varnosti in zdravja na delovnem mestu v organizaciji. S promocijo zdravja na delovnem mestu, zdravega načina življenja in telesne aktivnosti vplivamo na razvijanje mišljenja, s tem pa tudi vedenja, ki podpira in krepi zdravje pri zaposlenih, pravijo na Izobraževalno-raziskovalnem inštitutu (IRI) Ljubljana.

Strokovnjak za strateško upravljanje in vodenje Bernard Marr izpostavlja sedem vidnejših znakov, ki lahko opozarjajo na neustrezno organizacijsko kulturo. Pomembno je, da je vodstvo pozorno na te znake in da ustrezno ukrepa, če jih opazi.

1. Slabi medosebni odnosi

V kolektivu bodo vedno posamezniki z različnimi osebnostmi, kar pa lahko včasih privede do slabih medosebnih odnosov. Pozorni moramo biti na znake, kot so: spodbujanje govoric, povezovanje v klike, favoriziranje, neutemeljeno kritiziranje in podobno.

2. Neustrezna komunikacija

Ključni element prijetnega delovnega okolja je dobra komunikacija. Pomanjkanje navodil in povratnih informacij, žaljiva ali hladna komunikacija med zaposlenimi ali med zaposlenimi in vodjo kažejo na neustrezno komunikacijo, kar lahko negativno vpliva na organizacijsko kulturo.

3. Delanje očitnih razlik med zaposlenimi

Izrek, da življenje ni vedno pravično, v vsakdanjiku pogosto slišimo, a na delovnem mestu ne bi smelo biti očitnih razlik med zaposlenimi. Če se vodja do nekaterih obnaša popolnoma drugače kot do drugih, lahko to privede do nezadovoljstva.

4. Stres

V številnih delovnih okoljih je narava dela zelo stresna, zato moramo paziti, da je količina stresa še obvladljiva. Če so zaposleni nenehno izpostavljeni stresnim situacijam in nimajo priložnosti za odmor, lahko to negativno vpliva na organizacijsko kulturo.

5. Neustrezna vedenja

Na delovnem mestu ne smemo nikoli dopuščati nadlegovanja, nasilja in diskriminacije. Pozorni moramo biti tudi na druga neprimerna vedenja, kot so: verbalna agresivnost, zastraševanje, nerazumna pričakovanja, pomanjkanje empatije. Vsa ta vedenja ustvarjajo zelo sovražno delovno okolje.

6. Nemoralne ali nelegalne aktivnosti

Zatreti moramo vsakršno nemoralno ali nelegalno aktivnost podjetja ali posameznika, saj to ustvarja nelagodje med zaposlenimi, občutke krivde in slabo organizacijsko kulturo, hkrati pa zelo negativno vpliva tudi na ugled podjetja.

7. Neustrezne delovne razmere

Neustrezne delovne razmere so lahko vzrok za nezadovoljstvo zaposlenih, nesreče in poškodbe na delovnem mestu, poklicne bolezni in podobno, zato moramo poskrbeti, da bo delovno okolje zaposlenim omogočalo varno, prijetno in enostavno opravljanje delovnih nalog.